FANDOM

Victor Village.png

Katniss wchodząca do Wioski Zwycięzców

Wioska Zwycięzców — bogate osiedle znajdujące się we wszystkich dystryktach, w którym mieszkają zwycięzcy Głodowych Igrzysk. W każdej wiosce znajduje się dwanaście luksusowych domów wyposażonych w biuro, gabinet, sypialnie, pokój dzienny, kuchnię, jadalnię, łazienkę i piwnicę. Gdy zwycięzca umrze, wszyscy, którzy dzielili z nim miejsce zamieszkania, muszą wrócić do swojego starego domu.

Dystrykt 12Edytuj

W Pierścieniu Ognia Edytuj

W Pierścieniu Ognia w dystrykcie dwunastym trzy domy w wiosce są zamieszkanie przez Katniss Everdeen, Peetę Mellarka i Haymitcha Abernathy.
Domy pierwszych dwóch osób wydzielają ciepły blask życia, ponieważ z komina wydobywa się dym, a w oknach pali się światło, podczas gdy ten ostatni stoi ponury i ciemny.

Wioska po bombardowaniu.png

Kosogłos Edytuj

Po zbombardowaniu dystryktu przez Kapitol tylko wioska była nienaruszona, a Katniss uważała, że zostawili ją tylko dlatego, żeby urzędnicy ze stolicy mieli się gdzie zatrzymać podczas wizyt w Dwunastce.

Gdy rebelia zakończyła się w Wiosce Zwycięzców zaczęli mieszkać normalni obywatele. Jedną z nowych osób jest Śliska Sae, która gotuje dla Katniss.
Victors village.jpg

Wioska Zwycięzców

WyglądEdytuj

Domy zwycięzców są przedstawione jako ogromne posiadłości zbudowane z białego marmuru, jednak nie wyglądały tak samo. Dom Katniss, gdzie mieszkała razem z mamą i siostrą Prim był jasny i czysty w przeciwieństwie do rezydencji Haymitcha, gdzie było ciemno i ponuro i brudno. Okna w jego domu są drewniane, a w jadalni znajduje się duży stół gdzie mentor zwykle jada sam, choć czasem towarzyszą mu Kotna i Peeta. Na podłodze znajdują się alkohol, wymiociny i śmieci, od których śmierdzi z daleka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki