FANDOM

Wes Bentley
WesBentley.jpeg
Pełne imię Wesley Cook Bentle
Postać Seneca Crane
Data urodzenia 4 września 1978 (37)
Miejsce urodzenia Jonesboro, Arkansas, Stany Zjednoczone
Lata aktywności 1995−obecnie
Wes Bentley (ur. 4 września 1978 r.) − amerykański aktor filmowy. W Igrzyskach Śmierci występuje w roli Seneki Crane.

Biografia Edytuj

Przyszedł na świat w rodzinie pastora metodystów − Davida i Cherie Bentleyów. Dorastał w niewielkim miasteczku Mountain Home, w stanie Arkansas, z trojgiem braci – dwójką starszych Jameyem i Philipem oraz młodszym Patrickiem. Marzył, by w przyszłości być wykonawcą hip-hopu. W 1996 roku po ukończeniu szkoły średniej Sylvan Hills High School w Sherwood, w stanie Arkansas, gdzie należał do kółka teatralnego, kontynuował edukację w Drama Division przy Juilliard School w Nowym Jorku.

Kariera Edytuj

W świecie kinematografii zadebiutował w 1995 roku epizodyczną rolą Lonnie'go w krótkometrażowym filmie Serendipity Lane. Przełomem w jego karierze i pierwszą poważną rolą była postać Ricky'ego Fittsa w oscarowym dramacie Sama Mendesa American Beauty (1999). Za występ w tym filmie Wes zdobył między innymi nagrodę Young Hollywood Award oraz nagrodę dla najbardziej obiecującego aktora na Chicago Film Critics Association Awards. Był też nominowany do nagrody BAFTA i MTV Movie Awards. Sporadycznie występował w filmach kinowych, m.in. w Ghost Rider (2007). Od 2015 gra w piątym sezonie serialu American Horror Story o nazwie Hotel, w którym wciela się w detektywa Johna Lowe.

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki