Wikia

Igrzyska Śmierci Wiki

W Pierścieniu Ognia

Komentarze28
218stron na
tej wiki
Tytuł
155x221
Tytuł oryginału Catching Fire
Autorka Suzanne Collins
Data wydania 11.11.2009 (PL)
Kraj wydania Stany Zjednoczone
Wydawca (PL) Media Rodzina
Liczba stron 360

W pierścieniu ognia (tytuł oryginału: Catching Fire - "Wzbudzenie ognia/Łapanie ognia") - drugi tom trylogii Głodowe Igrzyska, autorstwa amerykańskiej pisarki Suzanne Collins.

FabułaEdytuj

W drugim tomie trylogii, „W Pierścieniu Ognia” Katniss i Peeta przygotowują się do

Katniss Everdeen i jej partner Peeta Mellark swoje, 74. Głodowe Igrzyska wygrali. Głównie dzięki inteligencji, sprytowi i udawaniu wielkiej miłości. Ale też zabijaniu. W zamian mieli żyć w spokoju. Ale prezydent Panem, bezwzględny satrapa Snow, uznał, że niezależna i zdolna do poświęceń Katniss stanowi zagrożenie. Jej symbol - ptak zwany kosogłosem, stał się godłem buntowników w różnych dystryktach. A bunt w państwie Panem karze się śmiercią. Dlatego Snow ogłasza zmianę w zasadach Głodowych Igrzysk. Nie zwykli nastolatkowie, ale zwycięzcy poprzednich edycji staną do walki na arenie. A to oznacza, że Katniss znów będzie musiała walczyć. 

W tej opowieści o walce z opresją, o szlachetności, odwadze i poświęceniu, ale też o kosztach bycia prawym człowiekiem w świecie, który prawość ma za nic, odnaleźć można echa naszej współczesności. I przeszłości. Kapitol jest jak starożytny Rzym przed upadkiem. Przeżarty (dosłownie - na przyjęciach podaje się środki wymiotne, by najedzeni mogli pozbyć się balastu i znów obżerać), zepsuty, przesadny w dbaniu o wygląd, pozory, przyjemności. Igrzyska, które urządza, i stare rzymskie imiona, jakie noszą jego obywatele, to tylko kolejny dowód na jego ekstrawagancję. Jak Rzym, Kapitol czeka kara. Tylko czy Katniss Everdeen starczy sił, by stać się jej symbolem?  Uda jej się ocalić Peetę jak to ona to zaplanowała? Czy wróci do dwunastki? Co Snow zrobi z jej domem, dwunastym dystryktem? Czy arena-zegar ją wykończy?

Zobacz także: W Pierścieniu Ognia (film)

  http://bi.gazeta.pl/im/09/2e/dc/z14429705Q,Igrzyska-Smierci.jpg

Więcej od Wikii

Losowa wiki