Wikia

Igrzyska Śmierci Wiki

W Pierścieniu Ognia

225stron na
tej wiki
Komentarze34
W Pierścieniu Ognia
W pierscieniu ognia
Tytuł oryginału Catching Fire
Autorka Suzanne Collins
Data wydania 11.11.2009 (PL)
Kraj wydania Stany Zjednoczone
Wydawca (PL) Media Rodzina
Liczba stron 360

W Pierścieniu Ognia — drugi tom trylogii Igrzyska Śmierci, autorstwa amerykańskiej pisarki Suzanne Collins.

Opis z okładkiEdytuj

Czy z iskry wybuchnie pożar? Czy się rozprzestrzeni? Jaka będzie zemsta Kapitolu?

Głodowe Igrzyska wbrew przewidywaniom wygrała szesnastoletnia Katniss. Wraz z nią pierwszy w dziejach Kapitolu wygrywa także drugi trybut − Peeta Mellark, z którym stanowiła na arenę parę. Po powrocie do Dwunastego Dystryktu, sprawy się komplikują − postawa Katniss podczas igrzysk bardzo nie spodobała się władzom. Komplikuje się także jej życie osobiste − Katniss niełatwo rozeznać się teraz w uczuciach. Polubiła Peetę, ale jest jeszcze Gale − bliski przyjaciel i towarzysz wypraw do lasu na nielegalne polowanie. Tymczasem jednak Katniss i Peeta muszą wziąć udział w odbywających się po każdych igrzyskach Tournee Zwycięzców i odwiedzić wszystkie dystrykty. Ta podróż uświadamia im, że są ludzie skłonni zbuntować się przeciwko okrucieństwom władzy.

W Pierścieniu Ognia to drugi po Igrzyskach Śmierci tom trylogii, w którym Suzanne Collins opisuje losy Katniss Everden − dziewczyny, która nieoczekiwanie staję się symbolem i zarzewiem buntu.

PostacieEdytuj

  • Katniss Everdeen − zwyciężczyni 74. igrzysk, staje pod zadaniem przekonania publiczności, że jej zachowanie podczas grzysk było spowodowane bezgraniczną miłością do Peety.
  • Peeta Mellark − partner Katniss podczas igrzysk, który teraz zostaje jej narzeczonym i wmawia Kapitolowi, że Katniss jest z nim w ciąży. Zgłasza się na ochotnika zamiast Haymitcha, aby ją chronić.
  • Primrose Everdeen − siostra Katniss, słyszy jej krzyki na arenie dzięki Głoskułce, przez co myślała, że jest w niebezpieczeństwie i była torturowana, by wydobyć z siebie takie dźwięki.
  • Haymitch Abernathy − mentor Katniss i Peety, zostaje wylosowany na trybuta, jednak jego miejsce zostaje zajęte przez Peetę.
  • Effie Trinket − opiekunka trybutów z Dystryktu Dwunastego, pod koniec książki zostaje aresztowana.
  • Gale Hawthorne − najlepszy przyjaciel Katniss i kompan podczas polowań, zaczyna pracować w kapalni. Jego relację z Katniss powoli zaczynają się psuć.
  • Prezydent Snow − prezydent Panem, osobiście odwiedza Katniss w rodzinnym dystrykcie i każe stłumić bunt.
  • Plutarch Heavensbee − nowy Główny Organizator, daje Katniss wskazówkę dotyczącą motywu areny.
  • Finnick Odair − zwycięzca z Czwórki, którego Katniss przyjmuje do sojuszu. Jest mu wdzięczna z uratowanie życia Peecie.
  • Mags − staruszka z Dystryktu Czwartego, mentorka Finnicka. Ginie dzięki poświęceniu się dla sojuszu poprzez wbiegnięcie w mgłę.
  • Johanna Mason − trybutka z Dystryktu Siódmego, atakuje Katniss w cielu wycięcia jej nadajnika.
  • Beetee Latier — zapoznazny z technologią triumfator z Dystryktu Trzeciego, obmyśla plan porażenia prądem obszaru areny.
  • Wiress − przyjaciółka Beetee'go, służy sojuszowi za kanarka; zabita przez Glossa, trybuta z Dystryktu 1.
  • Enobaria − kobieta z Dystryktu Drugiego, przepiłowała zęby tak, by przypominały kły.
  • Darius − Strażnik Pokoju, z którym Katniss jest zakolegowana.
  • Romulus Thread − nowy Główny Strażnik Pokoju, biczuje Gale'a i uderza Katniss biczem w twarz.

BudowaEdytuj

Książka jest podzielana na trzy części:

  • Część I: Iskra
  • Część II: Poskromienie
  • Część III: Wróg

Recenzje z okładkiEdytuj

Fragmenty recenzji drukowane na rewersie okładki bywają bałamutne i bezwstydnie pochlebnie, ale tym razem okazały się zasłużenie entuzjastyczne. W istocie Igrzysk Śmierci Suzanne Collins to książka-pułapka. Nie zaczynajcie jej czytać na pół godziny przez ważnym spotkaniem ani do poduszki, bo zafundujecie sobie kłopoty i bezsenną noc.

—Joanna Olech

OkładkiEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki