FANDOM

640px-Catching Fire Pic 19

Trubuci 75. Igrzysk

Trybut (ang. tribute) − młody człowiek (mężczyzna lub kobieta), wytypowany do wzięcia udziału w Głodowych Igrzyskach.

Trybuci są losowani podczas dożynek, które odbywają się w każdym dystrykcie. Wiek trybutów (w przypadku zwyczajnych igrzysk) to 12-18 lat, wyjątek stanowią trybuci z III Ćwierćwiecza Poskromienia, których wiek był wyższy i bardziej zróżnicowany.

Z każdego dystryktu typowana jest zawsze para trybutów (z wyjątkiem II Ćwierćwiecza Poskromienia, gdy typowano ich dwa razy więcej).

Trybuci z różnych dystryktówEdytuj

Do udziału w igrzyskach można się zgłosić samodzielnie, co jest częstym zjawiskiem w Dystryktach Pierwszym, Drugim i Czwartym. Dzieci w tych dystryktach są szkolone do walk na arenie od najmłodszych lat i zwane przez innych zawodowcami. Dla nich udział w Głodowych Igrzyskach jest zaszczytem, powodem do dumy i sposobem na osiągnięcie sławy i bogactwa.

W przypadku pozostałych dystryktów, samodzielne zgłaszanie się na ochotnika nie jest już tak oczywiste. Na przykład w Dystrykcie Dwunastym, przed Katniss Everdeen tak długo nikt nie zgłaszał się na ochotnika na trybuta, że procedury postępowania w takim przypadku poszły w zapomnienie.

Podczas igrzyskEdytuj

3528291-3878425370-the h

Trybuci 74. Igrzysk

W każdej edycji igrzysk do walki staje po 24 uczestników (pomijając 50. Igrzyska Głodowe, gdzie brało udział 48 trybutów), a może wygrać tylko jeden (wyjątek − 74. Igrzyska Głodowe, kiedy wygrała para z Dystryktu Dwunastego: Katniss i Peeta oraz 75. Igrzyska Głodowe, gdzie w wyniku zniszczenia areny zwycięzcami zostało sześć osób: Katniss, Peeta, Johanna, Finnick, Enobaria i Beetee).

Trybuci walczą ze sobą nawzajem, a zwycięża ten, który jako ostatni pozostanie przy życiu. Często łączą się w sojusze i walczą w grupie (najczęściej robią tak zawodowcy), a gdy poza sojusznikami nie pozostaje już prawie nikt, rozstają się, by dokończyć igrzyska.

Trybuci na samym początku igrzysk mają do dyspozycji bronie, narzędzia oraz żywność, których dostarcza Róg Obfitości. Później zdani są na samodzielne działanie, muszą poszukiwać jedzenia w dziczy, samodzielnie konstruować bronie, na przykład z drewna, i szukać zbiorników z pitną wodą.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Trybut

  • Jak kojfnęło wielu trybutów

    27 wiadomości
    • Dzień przed rozpoczęciem igrzysk, trzeci trybut wziął gorącą kąpiel w wannie, niestety umył całe ciało żelem pod prysznic...
    • Czwarty trybut, kiedy wygrał zaczął krzyczeć z radości i obrażać przy okazji Kapitol. Chyba wiecie, jak to się skończyło...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki