Fandom

Igrzyska Śmierci Wiki

Thresh

268stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze39 Udostępnij
Thresh
Thresh.jpg
Wiek 18 (film)
Zawód Trybut
Broń Zakrzywiony miecz
Losy Nie żyje
Wspominany W Pierścieniu Ognia
Grany przez Dayo Okeniyi
Tylko tym razem pozwalam ci odejść. Z powodu dziewczynki. Ty i ja jesteśmy teraz kwita. Nic ci nie jestem winien. Rozumiesz?

—Thresh do Katniss, Igrzyska Śmierci

Thresh — trybut podczas 74. Głodowych Igrzysk z Dystryktu Jedenastego. Silny, zaradny, stanowiący poważne zagrożenie.

BiografiaEdytuj

74. Igrzyska GłodoweEdytuj

Parada TrybutówEdytuj

D11THG.png

Thresh i Rue

Podczas Parady Trybutów Thresh był przebrany za rolnika, co reprezentowało specjalizację jego dystryktu. Miał na sobie w prostą, białą koszulę i dżinsowy kombinezon, a na głowie nosił srebrny wieniec.

TreningEdytuj

Tresh był silny i masywny, dlatego zawodowcy chcieli się z nim sprzymierzyć, jednak im odmówił. Niewiele wiadomo co robił podczas treningu, ale w filmie uśmiecha się po kradzieży noża Cato przez Rue, który obwiniał o to Jasona.

WywiadEdytuj

W czasie wywiadu Caesar Flickerman próbował poprowadzić przyjacielską rozmowę z Threshem, ale on odpowiadał na "tak", "nie" lub milczał.

IgrzyskaEdytuj

Dostał się do Rogu Obfitości jako jeden z pierwszych, skąd zabrał butelkę na wodę, plecak i zakrzywiony miecz. Zabił Chłopaka z Dystryktu Siódmego, przez podcięcie mu gardła i uciekł do lasu.

Thresh odnalazł pole pszenicy, wykorzystując je jako schronienie.

UcztaEdytuj

640px-Thresh killing clove.png

Thresh zabija Clove

Thresh słyszał jak Clove wyszydzała śmierć Rue i był wściekły, podnosząc ją z Katniss i oskarżył o zabicie dziewczynki. Nie wierzy jednak w jej zapewnienia, że nic jej nie zrobiła i w książce rozbija kamień wielkości bochenka chleba o jej skroń.

W filmie rzuca nią o Róg Obfitości parę razy, co powoduje pękniecie czaszki i Clove umiera chwilę później.

Thresh wypytuje Katniss o Rue i dowiaduje się, że zabił ją Marvel. Daruje jej życie z powodu sojuszu z dziewczynką i oprócz swojego, zabiera też plecak Cato, przez co ten postanawia ruszyć za nim.

ŚmierćEdytuj

Thresh portrait.jpg

Katniss nie widziała śmierci Thresha, więc nigdy nie będziemy pewni, kto(lub co) tak naprawdę za tym stał. Być może zmieszańce pojawiły się po raz pierwszy w polach pszenicy, gdzie chował się Jedenasty. Chłopak nie zdążył uciec przed licznymi stworami gubiąc się w polu.

Ewentualnie zamordował go Caton z Drugiego Dystryktu. Jest to jednak mało prawdopodobne biorąc pod uwagę, że Dwójka czekał na Katniss i Peetę przy Rogu Obfitości.

Na nocnym niebie twarz chłopaka pojawiła się bardzo szybko i niespodziewanie. Prawdopodobnie zginął szybko.

ZmiechEdytuj

Katniss opisała zmieszańca Thresha jako największego ze wszystkich. Jego potężne, tylne łapy pozwalały mu skakać wyżej niż inne mutanty. Zmiech został zabity przez Katniss, kiedy rzucał się na Róg.

TaktykaEdytuj

Thresh zajmował jeden z sektorów areny i rzadko opuszczał swoje granice. Postanowił zostać w polu pszenicy, wysokiej do ramion, ponieważ było to dobre schronienie i źródło żywności. Uznawał to miejsce za bezpieczne, ponieważ przypominało mu pola Dystryktu Jedenastego.

Kiedy Katniss przyjechała do Dystryktu Jedenastego podczas Tournee i zauważyła, że w rodzinie Thresha była tylko starsza pani i wysoka, masywna kobieta. Starszą panią Katniss uznała za jego babcię, a wysoką kobietę za siostrę.

RelacjeEdytuj

RueEdytuj

Ten jeden raz dwunstka . Za Rue.

—Thresh do Katniss o Rue, Igrzyska Śmierci

Thresh lubił Rue i zlitował się nad nią, ponieważ była młoda. Troszczył się o nią i był smutny oraz wściekły kiedy dowiedział się o jej śmierci. Zabił Clove z zemsty, będąc przekonanym, że to ona doprowadziła do jej śmierci.

Katniss EverdeenEdytuj

Lepiej uciekaj, dziewczyno z ogniem.

—Thresh do Katniss

Po śmierci Clove Thresh wypytywał Katniss o Rue. Był wzruszony tym, że zadbała o dziewczynkę i starała się ją chronić przed innymi trybutami, dzięki czemu zlitował się nad nią.

Po jego śmierci Katniss była nieco tym zasmucona, ponieważ jeśli ona i Peeta by nie wygrali, chciała, by triumfatorem został on.

WyglądEdytuj

Thresh miał ciemną skórę i krótko przycięte włosy. Został opisany jako najwyższy i najbardziej umięśniony trybut. Katniss zauważyła, że Thresh na arenie wyglądał na lepiej odżywionego niż przed igrzyskami.

CharakterEdytuj

Thresh pokazał miłosierdzie Katniss kiedy spotkali się na arenie, nawet w czasie gdy miał nad nią przewagę, kiedy dowiedział się, że miała sojusz z Rue. Próbując ją pomścić wykazał również dobroć, która w tym przypadku była ukierunkowana w stronę niewinnej dwunastoletniej dziewczynki. Inny aspekt osobowości Thresha to mściwość.

Był również indywidualistą − odrzucił sojusz z zawodowcami, by na arenie działać sam.

CiekawostkiEdytuj

  • On, tak samo jak Marvel byli jedynymi nazwanymi trybutami z poprzednich igrzysk w W Pierścieniu Ognia.
  • Jego szanse na wygraną zmieniały się z 10-1 na 11-1.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki