Fandom

Igrzyska Śmierci Wiki

Strażnicy Pokoju

268stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij
Strażnik Pokoju-Strój.jpg
Strażnicy Pokoju
 (ang. Peacekeepers) − osoby pracujące dla prezydenta Snowa. Ich zadaniem było czuwanie nad dyscypliną i spokojem we wszystkich dystryktach Panem (z wyjątkiem Trzynastki). Nosili białe mundury i zawsze mieli przy sobie broń, pilnując porządku i karając tych, którzy go zakłócali.

Pryncypałem formacji był Główny Strażnik Pokoju. W czasie wojny z rebeliantami do jego kompetencji należało także ogłaszanie przepisów porządkowych.

PochodzenieEdytuj

Strażnicy pochodzili głównie z Kapitolu (gdzie znajdowało się ich dowódctwo) i z Dystryktu Drugiego. Większość armii Strażników Pokoju stanowili ludzie, którzy nie potrafili spłacić swych długów. Była to praca wymagająca odstąpienia od zakładania rodziny, ponieważ służba Strażników trwała dwadzieścia lat, bez możliwości wycofania się.

DziałanieEdytuj

Plakat propagandowy ze strażnikami pokoju.jpg
Brutalność poczynań strażników zależała w głównej mierze od rozkazów Głównego Strażnika. W różnych dystryktach różne były prawa i obowiązki obywateli.

Przeważająca ilość Strażników była bez reszty poddana rozkazom prezydenta Snowa, lecz zdarzały się wśród nich wyjątki, takie jak Cray i jego podwładni z Dwunastki, którzy nie popierali brutalnego traktowania ludzi i przymykali oko na nielegalne polowania Katniss i Gale'a, a co więcej kupowali od nich towary. Jednak w większości dystryktów obowiązywały surowe kary za najdrobniejsze nawet wykroczenia. Kradzież, nawet w przypadku osoby upośledzonej umysłowo, kosztowała życie.

BrońEdytuj

Broń Strażników Pokoju. W Pierścieniu ognia.jpg
Strażnicy Pokoju- broń. Kosogłos-1.png
Broń Strażników w razie konieczności mogła zmienić energię słoneczną w śmiertelnie niebezpieczne wiązki promieni. Mieli również pałki, które wykorzystali w razie konieczności.

W filmach Strażnicy Pokoju są zwykle wyposażeni w karabinki maszynowe. Noszą również krótkie pistolety. Istnieją także bardziej wyspecjalizowani Strażnicy dzierżący taką broń jak: ciężkie karabiny maszynowe, wyrzutnie pocisków czy miotacze ognia.

Komendanci Strażników Pokoju posługują się jedynie pistoletami. Komendant Thread używał również bata.

UmundurowanieEdytuj

Wwwwwwwwwwwwwwwww.jpg
Strażnicy Pokoju nosili białe mundury z czarnymi akcentami na rękawach, spodniach i kołnierzu, oraz wysokie obuwie, pasek i skórzane rękawiczki. Klatkę piersiową i brzuch zakrywał biały pancerz, przymocowany dwoma paskami. Mieli na sobie białe kaski z ciemnym paskiem i czerwono-żołtym herbem Kapitolu, wraz z przejrzystym wizjerem.

Strażnicy pokoju.jpg
Umundurowanie Strażników zmieniło się na cięższe i bardziej szare.

Nosili kask z ciemniejszą szybką zakrywającą twarz, białe buty, nakolanniki i  jaśniejsze rękawiczki. Pancerz obejmował większy obszar i był prążkowany.

Mundury zostały zmienione na rozkaz prezydenta Snowa z powodu nadchodzących cięższych czasów, by Strażnicy wyglądali na groźniejszych.

Znani StrażnicyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Strażnicy stanowali większość wojska Kapitolu.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki