Fandom

Igrzyska Śmierci Wiki

Seneca Crane

268stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze43 Udostępnij
Seneca Crane
Seneca Crane.jpg
Wiek ok. 30 lat
Zawód Organizator
Miejsce zamieszkania Kapitol
Losy Umiera
Wspominany W Pierścieniu Ognia
Grany przez Wes Bentley
Seneca Crane − główny organizator 72., 73. i 74. Głodowych Igrzysk. Po jego ostatnich igrzyskach, kiedy popełnił błąd, pozwalając wygrać dwojgu trybutom, został zabity pod rozkazem prezydenta Snowa.

BiografiaEdytuj

Igrzyska ŚmierciEdytuj

Seneca podczas treningu.jpg

Seneca rozmawiał z Caesarem Flickermanem o jego planach na 74. Głodowe Igrzyska i jego trzecim roku jako główny organizator. Był na indywidualnym pokazie Katniss, kiedy posłała strzałę w kierunku jabłka w pysku pieczonej świni.

Crane spotkał się z prezydentem Snowem w różanym ogrodzie, aby przedyskutować rosnącą popularność Katniss Everdeen wśród publiczności Panem i potrzebę Snowa do kontrolowania jej.

Śmierć Edytuj

Śmierć Senecy.jpg

Został powieszony po tym, jak okazał litość wobec Katniss i Peety, podczas incydentu z jagodami. Dowiadujemy się o tym w drugim tomie od prezydenta Snowa. Utwierdzają nas też w tym przekonaniu słowa Plutarcha, który stwierdził, że Seneca postanowił przestać oddychać. W filmie natomiast jego śmierć została ukazana symbolicznie. Po zakończeniu igrzysk prezydent Snow wprowadził go do pomieszczenia, w którym Crane dostaje swą zapłatę − miskę jagód łykołaka.

640px-Catching Fire Pic 30.PNG
Kiedy Snow przybywa do domu Katniss i grozi jej, uzmysławia dziewczynie, jak skończył Główny Organizator Igrzysk.

Wzmianka o nim pojawia się także w momencie, gdy Katniss na pokazie umiejętności przed oragnizatorami Ćwierćwiecza Poskromienia wiesza kukłę, na której pisze czerwoną farbą nazwisko zmarłego - Seneca Crane, czym szokuje organizatorów.

WyglądEdytuj

Seneca miał jasnoszare oczy i czarne, zaczesane do tyłu włosy.

CharakterEdytuj

Gdyby Główny Organizator Seneca Crane miał choćby trochę oleju w głowie, z miejsca starłby was w proch. Niestety, tak się niefortunnie złożyło, że odezwała się w nim sentymentalna natura i dlatego tu jesteś.

—Snow do Katniss, W Pierścieniu Ognia

Seneca był na tyle bezwględny, że wykorzystał DNA poległych trybutów do stworzenia zmiechów z oczami przypominających ludzkie. Kiedy Katniss i Peeta mieli zamiar popełnić samobójstwo, okazał nad nimi litość i pozwolił zostać przy życiu, za co został powieszony.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki