FANDOM

Seneca Crane
Seneca Crane
Wiek ok. 30 lat
Zawód Organizator
Miejsce zamieszkania Kapitol
Losy Umiera
Wspominany W Pierścieniu Ognia
Grany przez Wes Bentley
Seneca Crane − główny organizator 72., 73. i 74. Głodowych Igrzysk. Po jego ostatnich igrzyskach, kiedy popełnił błąd, pozwalając wygrać dwojgu trybutom, został zabity pod rozkazem prezydenta Snowa.

BiografiaEdytuj

Igrzyska ŚmierciEdytuj

Seneca podczas treningu

Seneca rozmawiał z Caesarem Flickermanem o jego planach na 74. Głodowe Igrzyska i jego trzecim roku jako główny organizator. Był na indywidualnym pokazie Katniss, kiedy posłała strzałę w kierunku jabłka w pysku pieczonej świni.

Crane spotkał się z prezydentem Snowem w różanym ogrodzie, aby przedyskutować rosnącą popularność Katniss Everdeen wśród publiczności Panem i potrzebę Snowa do kontrolowania jej.

Śmierć Edytuj

Śmierć Senecy

Został powieszony po tym, jak okazał litość wobec Katniss i Peety, podczas incydentu z jagodami. Dowiadujemy się o tym w drugim tomie od prezydenta Snowa. Utwierdzają nas też w tym przekonaniu słowa Plutarcha, który stwierdził, że Seneca postanowił przestać oddychać. W filmie natomiast jego śmierć została ukazana symbolicznie. Po zakończeniu igrzysk prezydent Snow wprowadził go do pomieszczenia, w którym Crane dostaje swą zapłatę − miskę jagód łykołaka.

640px-Catching Fire Pic 30
Kiedy Snow przybywa do domu Katniss i grozi jej, uzmysławia dziewczynie, jak skończył Główny Organizator Igrzysk.

Wzmianka o nim pojawia się także w momencie, gdy Katniss na pokazie umiejętności przed oragnizatorami Ćwierćwiecza Poskromienia wiesza kukłę, na której pisze czerwoną farbą nazwisko zmarłego - Seneca Crane, czym szokuje organizatorów.

WyglądEdytuj

Seneca miał jasnoszare oczy i czarne, zaczesane do tyłu włosy.

CharakterEdytuj

Gdyby Główny Organizator Seneca Crane miał choćby trochę oleju w głowie, z miejsca starłby was w proch. Niestety, tak się niefortunnie złożyło, że odezwała się w nim sentymentalna natura i dlatego tu jesteś.

—Snow do Katniss, W Pierścieniu Ognia

Seneca był na tyle bezwględny, że wykorzystał DNA poległych trybutów do stworzenia zmiechów z oczami przypominających ludzkie. Kiedy Katniss i Peeta mieli zamiar popełnić samobójstwo, okazał nad nimi litość i pozwolił zostać przy życiu, za co został powieszony.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki