Fandom

Igrzyska Śmierci Wiki

Primrose Everdeen

268stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze110 Udostępnij
Primrose Everdeen
Prim Kosogłos 2.jpg
Wiek 12 (Igrzyska Śmierci, W Pierścieniu Ognia)

13 (Kosogłos)

Zawód Uczennica

uzdrowiciel
niedoszły trybut i lekarz

Losy Umiera
W Pierścieniu Ognia
Kosogłos
Grana przez Willow Shields

Primrose "Prim" Everdeen − Młodsza siostra Katniss. Była jej kompletnym przeciwieństwem za równo pod względem charakteru, jak i wyglądu: miała delikatną osobowość, a jasne włosy oraz zdolności do uzdrawiania przejęła po matce. Pomimo różnic była oddana siostrze. Posiadała kota o imieniu Jaskier i kozę Damę. Prim była wobec pupili bardzo troskliwa.

BiografiaEdytuj

Primrose Everdeen Tim Palen.jpg
Prim ma kozę nazwaną Damą. Katniss uratowała zwierze i wręczyła siostrze w dniu jej dziesiątych urodzin. Mając dostatecznie dużo pieniędzy za sprzedanie dziczyzny, planowała kupić jej materiał na sukienkę lub szczotkę do włosów, ale wybór dziewczyny padł właśnie na Damę.

Chociaż Katniss nie była pewna, czy koza przetrwa, Primrose kochała zwierzęta na tyle, że z pomocą matki uratowały umierającą Damę. Zaopatrzenie dostarczane przez kozę pomogło przetrwać biednej rodzinie Everdeen. W Dystrykcie Trzynastym Prim miała możliwość rozwoju w kierunku lekarki, wobec tego często przebywała w szpitalu. Udała się na pomoc poszkodowanym żołnierzom na polu bitwy.

Wczesne życieEdytuj

Urodziła się pod koniec maja, choć dokładna data nie jest znana. Ma długie blond włosy, niebieskie oczy i chudą sylwetkę. Prim kocha wszystkie żywe stworzenia. Uratowała bezpańskiego kota (którego Katniss próbowała utopić, gdy przyniosła go do domu) nazywając go Jaskrem, porównując kolor jego sierści do jasnego kwiatu. Gdy Katniss zabrała ją do lasu w celu nauczaniu jak polować, dziewczynka rozpłakała się i chciała ratować zwierzę.

Była również dobrą pielęgniarką, często pomagała matce w opatrywaniu ran. Katniss zauważyła, że nie odstraszała ją krew lub poważne rany.

W Kosogłosie Katniss wspomina, że kiedy ojciec śpiewał, Prim patrzyła jak robiła naszyjnik z liny.

Igrzyska ŚmierciEdytuj

Podczas dożynek poprzedzających 74. edycję igrzysk Effie wyjmuje z puli karteczkę z imieniem Primrose. Katniss zgłasza się za nią na ochotnika, robiąc tym samym wszystko, co mogła, by zapobiec temu, aby młodsza siostra stała się trybutem, ponieważ wiedziała, że jej siostra nie przetrwa ani dnia Igrzysk. Podczas pożegnania w Pałacu Sprawiedliwości wymusza na Katniss obietnicę, by wygrała. Obserwując Igrzyska ma nadzieję, że przetrwa. Promienieje szczęściem gdy siostra i Peeta bezpiecznie wracają.

Primrose przenosi się z rodziną do Wioski Zwycięzców i pomaga matce w leczeniu chorych.

Kiedy Gale zostaje ubiczowany, Prim i pani Everdeen pomagają mu. Podczas gdy Katniss utknęła w lesie, Strażnicy Pokoju ruszają do domu rodziny Everdeen w celu zaaresztowania dziewczynki i jej matki, jednak Katniss wraca, ratując je.

Podczas dożynek nie zdąża pożegnać się z Katniss, ponieważ ta siłą została zabrana do pociągu.

KosogłosEdytuj

Prim mieszka w Dystrykcie Trzynastym w komorze E z matką, siostrą i Jaskrem, którego Katniss jej przyprowadziła.

Prim marzy o byciu lekarką i szkoli się w tym kierunku. Często pomaga matce, ale zawsze starczyło jej czasu na rozmowę z ukochaną siostrą. Podczas bombardowaniu Trzynastki schodzi do groty tuż przed zamknięciem drzwi, ponieważ zabrała ze sobą Jaskra − Katniss mocno się o nią niepokoiła. Pytana przez główną bohaterkę, co mogą zrobić Peecie, odpowiada, że wszystko, żeby go tylko uratować. Mimo że nie ma 14 lat, udaje jej się uzyskać zgodę na bezpośredni udział w końcowej walce w roli lekarki. Katniss zauważa jej jasny warkocz.

Patrzy na mnie, a jej usta układają się tak, jakby wypowiadała moje imię. I wtedy eksplodują pozostałe spadochrony.

—Katniss, Kosogłos

Rodzina bardzo przeżywa jej śmierć, a najbardziej Katniss. Próbuje popełnić samobójstwo i tymczasowo traci głos. Po powrocie do Dwunastki wciąż jest pod opieką psychologa, ale przez pewien czas w ogóle nie wychodzi z domu i obarcza winą Gale'a za śmierć siostry. W powrocie do zdrowia pomaga jej Peeta.

WyglądEdytuj

Schowaj ogonek, kaczuszko.

—Katniss do Prim, Igrzyska Śmierci

CharakterEdytuj

Willow-Shields-e1385097133582.jpg

Prim kochała wszystkie żywe istoty, nawet najbrzydsze z nich. Była bardzo wrażliwa, Katniss wspominała że gdy zabrała ją na polowanie i coś złapała, Prim zaczęła płakać i błagać by uratować zwierzę. Jako zwierzątka miała kozę Damę i makabrycznie brzydkiego kota Jaskra. Pomimo tego, że kot był głodny i pełen pasożytów, Prim przyniosła nędzne stworzenie do domu. Katniss chciała go utopić, ale Prim błagała ją, żeby pozwoliła kotu żyć i zatrzymać go. Podobnie jak matka, miała talent do uzdrawiania. Nie bała się krwi i najgorszych złamań, w przeciwieństwie do Katniss. Przebywała u boku matki nawet przy najbardziej obrzydliwych sprawach, mimo że bała się własnego cienia. Według Johanny Mason była najbardziej uwielbianą postacią w Kapitolu zaraz po Katniss i Peecie.

Była bardzo mądra i niemal we wszystkim popierała siostrę. Bardzo delikatna, w pierwszej części mówiono o tym, jak codziennie czyściła warstwę pyłu węglowego na lusterku do golenia zmarłego ojca.

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki