FANDOM

Philip Seymour Hoffman
Philip Seymour Hoffman.jpg
Postać Plutarch Heavensbee
Data urodzenia 23 lipca 1967
Data śmierci 2 luty 2014 (46)
Miejsce urodzenia Fairport, Nowy Jork
Miejsce śmierci Nowy Jork
Występuje W Pierścieniu Ognia

Igrzyska Śmierci: Kosogłos. Część 1
Część 2

Lata aktywności 1991−2014

Philip Seymour Hoffman – amerykański aktor i reżyser filmowy.

Życiorys Edytuj

Ukończył studia aktorskie na New York University w 1989. Pierwszą znaczącą kreacją była drugoplanowa rola w Zapach kobiety (1992). Współpracował z takimi reżyserami jak Paul Thomas Anderson, Cameron Crowe, Spike Lee, Anthony Minghella, grając w ich filmach także role drugoplanowe. Jednocześnie rozwijał karierę aktorską w teatrach Broadwayu, zdobywając m.in. dwukrotnie nominacje do nagrody Tony dla najlepszego aktora (2000, 2003). Próbował swoich sił także jako reżyser na Broadwayu.

Przełomową w jego karierze była rola pisarza Trumana Capote w filmie biograficznym Capote (2005) w reżyserii Bennetta Millera. Otrzymał za tę kreację m.in. Złote Globy, nagrodę BAFTA oraz Oscara w kategorii najlepsza główna rola męska.

W 2010 roku zadebiutował jako reżyser filmem Jack uczy się pływać. Był także producentem tego filmu oraz kilku innych, w których występował (m.in. Capote).

Zmarł 2 lutego 2014 w apartamencie na Manhattanie. Nieżyjącego aktora z igłą strzykawki wbitą w rękę znalazł w łazience jego osobisty asystent. Policja znalazła w wynajmowanym przez Hoffmana mieszkaniu 20 pustych kopert po heroinie, plastikowy kubek z 20 zużytymi strzykawkami, przynajmniej 50 paczek z heroiną oraz zapas świeżych strzykawek.

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki