Fandom

Igrzyska Śmierci Wiki

Philip Seymour Hoffman

268stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
Philip Seymour Hoffman
Philip Seymour Hoffman.jpg
Postać Plutarch Heavensbee
Data urodzenia 23 lipca 1967
Data śmierci 2 luty 2014 (46)
Miejsce urodzenia Fairport, Nowy Jork
Miejsce śmierci Nowy Jork
Występuje W Pierścieniu Ognia

Igrzyska Śmierci: Kosogłos. Część 1
Część 2

Lata aktywności 1991−2014

Philip Seymour Hoffman – amerykański aktor i reżyser filmowy.

Życiorys Edytuj

Ukończył studia aktorskie na New York University w 1989. Pierwszą znaczącą kreacją była drugoplanowa rola w Zapach kobiety (1992). Współpracował z takimi reżyserami jak Paul Thomas Anderson, Cameron Crowe, Spike Lee, Anthony Minghella, grając w ich filmach także role drugoplanowe. Jednocześnie rozwijał karierę aktorską w teatrach Broadwayu, zdobywając m.in. dwukrotnie nominacje do nagrody Tony dla najlepszego aktora (2000, 2003). Próbował swoich sił także jako reżyser na Broadwayu.

Przełomową w jego karierze była rola pisarza Trumana Capote w filmie biograficznym Capote (2005) w reżyserii Bennetta Millera. Otrzymał za tę kreację m.in. Złote Globy, nagrodę BAFTA oraz Oscara w kategorii najlepsza główna rola męska.

W 2010 roku zadebiutował jako reżyser filmem Jack uczy się pływać. Był także producentem tego filmu oraz kilku innych, w których występował (m.in. Capote).

Zmarł 2 lutego 2014 w apartamencie na Manhattanie. Nieżyjącego aktora z igłą strzykawki wbitą w rękę znalazł w łazience jego osobisty asystent. Policja znalazła w wynajmowanym przez Hoffmana mieszkaniu 20 pustych kopert po heroinie, plastikowy kubek z 20 zużytymi strzykawkami, przynajmniej 50 paczek z heroiną oraz zapas świeżych strzykawek.

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki