FANDOM

Orzech — ogromna góra znajdująca się w sercu Drugiego Dystryktu, będąca jednocześnie trzonem sił zbrojnych Kapitolu.

Geneza nazwyEdytuj

Rebelianci nazwali starą górę "Orzechem" po tym jak Katniss powtórzyła uwagę Plutarcha o tym, iż zdobycie Dwójki jest twardym orzechem do zgryzienia.

HistoriaEdytuj

Góra została stworzona tuż po zakończeniu Mrocznych Dni, kiedy Kapitolowi zabrakło warowni. Zniszczony Dystrykt 13 nie mógł być dłużej miejscem przechowywania broni. Szybciej było przystosować stare kopalnie, znajdujące się w Dwójce.

Wygląd góryEdytuj

Z zewnątrz wygląd góry nie wzbudzał podejrzeń, ponieważ budowniczowie i górnicy zmienili jedynie jej wnętrze, pozostawiając zbocza porośnięte drzewami, co stwarzało pozory zwykłego wzniesienia. W środku Orzech wyposażony był w magazyny broni, bazy wojskowe, systemy komputerowe oraz koszary.

Zdobycie Orzecha przez rebeliantówEdytuj

Po długich i bezskutecznych naradach rebelianci wciąż nie wiedzieli, jak zaatakować stacjonujących wewnątrz Orzecha żołnierzy. Dopiero Gale przedstawił swój brutalny plan zdobycia góry. Polegał on na zniszczeniu jej stoków i zasypania wyjść, tak by jedyną drogą ewakuacji pozostał tunel kolejowy prowadzący na Plac. Tam na wyjeżdżających ludzi miała czekać armia rebeliancka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki