FANDOM

Image
Morfalina — silnie uzależniający środek przeciwbólowy ogólnodostępny w Kapitolu i w Dystrykcie Trzynastym. Jego posiadanie jest w pełni legalne, lecz ze względu na cenę rzadko się go używa. Ma swoje zastosowanie głównie w medycynie, jednak w niektórych rejonach stosowany jest jako narkotyk. Fikcyjny zamiennik morfiny.

DostępnośćEdytuj

Lek ten można kupić w aptekach, lecz niewielu obywateli Panem stać na taki wydatek. Często zdarza się, że w ubogich dystryktach brakuje morfaliny, a jej jedynymi nabywcami są zwycięzcy igrzysk oraz rodziny burmistrzów.
Dla przykładu: w Dwunastce jedynie kilka osób miało dostęp do morfaliny, natomiast w Szóstce wielu ludzi było od niej uzależnionych.
W Trzynastce nigdy nie brakowało morfaliny w szpitalach, lecz nie była traktowana jako narkotyk.

StosowanieEdytuj

Morfalinę zażywa się doustnie w postaci tabletek, lub dożylnie przez zastrzyki lub kroplówkę.

Efekty uboczneEdytuj

Zmiany zewnętrzneEdytuj

Efektem ubocznym nadużywania tego leku są zmiany w wyglądzie uzależnionego, takie jak żółta cera, szerokie źrenice oraz obwisła skóra.

UzależnienieEdytuj

Z czasem organizm stosującego morfalinę, przyzwyczaja się do jej obecności i domaga się więcej narkotyku. U silnie uzależnionych, morfalina wywołuje halucynacje, oraz izolowanie się od świata i zamykanie w własnym.

Znani używający morfalinęEdytuj

UzależnieniEdytuj

Stosujący jako zwykły lekEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki