Fandom

Igrzyska Śmierci Wiki

Marvel

268stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze112 Udostępnij
Marvel
Marvel.jpg
Wiek 17 (film)
Zawód Trybut
Broń Włócznia
sztylet
Losy Umiera
Wspominany W Pierścieniu Ognia
Grany przez Jack Quaid
Usiłuję nie patrzeć na jego bliskich, gdy dowiaduję się, że naprawdę miał na imię Marvel. Dlaczego dotąd nic o tym nie wiedziałam? Podejrzewam, że przed igrzyskami nie zwróciłam na to uwagi, a po ich zakończeniu zwyczajnie nie chciałam wiedzieć.

—Katniss, W Pierścieniu Ognia

Marvel trybut pochodzący z Dystryktu Pierwszego, uczestnik 74. Igrzysk Głodowych. Zawodowiec. W książce był szesnastoletnim chłopakiem o wysokich szansach na zwycięstwo.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Chłopak trenował na trybuta już od najmłodszych lat swojego życia. Będąc w Akademii musiał wybrać jedną broń, którą będzie posługiwał się przez cały pobyt w budynku. Przypodobał sobie oszczepy i włócznie.

Mając szesnaście lat (książka) zgłosił się na trybuta lub został wylosowy.

Parada TrybutówEdytuj

Podczas Parady Trybutów  miał pomalowane ciało srebrnym rozpylaczem i tunikę, natomiast w filmie ubrany był w pasujący do kostiumu Glimmer strój − ciemnoróżową, futrzaną marynarkę z koronkowymi rękawami. Kiedy wyjechały rydwany wpatrywał się w widownie, jakby nie wiedział o co chodzi - chyba jako jedyny z zawodowców nie wypadł zbyt dobrze.

TreningEdytuj

Marvel trening.gif
Na treningu popisywał się swoimi umiejętnościami, z których najlepiej szło mu rzucanie oszczepem i walka włócznią. Chłopak wzbudzał postrach. Kiedy dziewczyna z Trzeciego Dystryktu przewróciła się na torze przeszkód, rozcinając wargę, śmiał się razem z Glimmer.

Za indywidualny pokaz otrzymał 9 punktów, zdobywając tym samym wielu sponsorów.

WywiadEdytuj

W czasie wywiadu z Caesarem nosił niebieski garnitur z dopasowanymi spodniami. Wypadł na bardzo pewnego siebie trybuta, którego publicznośc od razu pokochała. Opowiadał dowcipy, z których śmiał się cały Kapitol. Dystrykt Pierwszy najlepiej radził sobie z występami przed publicznością. Dystrykt Drugi był zbyt groźny, oni zaś wypadli całkiem sympatycznie.

IgrzyskaEdytuj

Marvel zabijający chłopaka z ósemki.png

Marvel zabijający chłopaka z Ósemki.

Marvel stał na podeście obok Clove i Katniss. Po dotarciu do Rogu Obfitości poderżnął gardło chłopakowi z Dystryktu Ósmego i przerwał walkę o plecak między chłopakiem z dystryktu Trzeciego i Siódmego, zabierając go. Kiedy zauważył dziewczynę z Siódemki, przebił ją oszczepem. Podczas rzezi był bardzo pewny siebie. Spod rogu zabrał trzy oszczepy, sztylet i kilka plecaków. Następnie uciekł razem z swoim sojuszem.

Tej samej nocy zobaczyli ognisko - rzut kamieniem od miejsca pobyt Katniss. Chłopak wyskoczył zza krzaków strasząc trybutkę z Ósemki i z przyjemnością patrzył jak Glimmer przebija jej serce mieczem od Catona.

Czwartego dnia sojusz znalazł Katniss. Peeta zaproponował aby przeczekać aż sama zejdzie z drzewa. Zawodowcy zgodzili się, a wartę miała trzymać Glimmer, która zasnęła. Właśnie dlatego spadło na nich gniazdo os gończych − dziewczyna nie zauważyła, jak Katniss przecina gałąź.

Marvel jednak nie przejął się zbytnio swoją towarzyszką z dystryktu. Pozostawił ją na pastwę os gończych, uciekając nad jezioro.

Razem z Clove i Cato dali się nabrać na pułapkę Katniss i Rue. Kiedy wrócili do obozowiska, upokorzeni próbowali znaleźć coś przydatnego w zapasach. Cato zabił chłopaka z Trójki, a Marvel i Clove starali się go uspokoić.

Ósmego dnia Igrzysk Rue wpadła w pułapkę zawodowców. Chłopak znalazł uwalniającą dwunastolatkę Katniss chcąc zabić silniejszą przeciwniczkę torując sobie drogę do Jedenastki. Kiedy rzucił oszczepem Katniss schyliła się. Oszczep przebił zawodniczkę z Jedenastki.

ŚmierćEdytuj

Śmierć Marvela.jpg
Zginął tuż po rzuceniu włócznią w Rue, kiedy przybyła Katniss z chęcią uratowania swojej małej sojuszniczki. Gdy dziewczyna zobaczyła, że to właśnie Marvel ją zamordował, strzeliła do niego z łuku, trafiając go prosto w szyję. Chłopak padł bezwładnie na ziemię, zalewając się krwią.

ZmieszaniecEdytuj

Organizatorzy użyli jego DNA do powstania zmiecha o brązowym futrze i obroży z numerem dytryktu, którego pochodził. Atakował Róg Obfitości, jednak nie wiadomo, co się z nim później stało.

Marvel w Pierścieniu Ognia.jpg

Marvel w Pierścieniu Ognia.

W czasie Tournee Zwycięzców Katniss odwiedziła Dystrykt Pierwszy, gdzie czuła się nieswojo, ponieważ była odpowiedzialna za śmierć Marvela, który miał duże szanse na wygraną.

W filmie Katniss miała krótkie halucynacje i zobaczyła Marvela na miejscu dzikiego indyka.

WyglądEdytuj

Marvel był wysokim, szczupłym i zwinnym chłopakiem o brązowych włosach i zielonych oczach.

CharakterEdytuj

Został opisany jako arogancki i pewny siebie, niemniej jednak, Katniss czuła się winna z powodu jego śmierci.

Podczas wywiadu z Caesarem Flickermanem zachowywał się z dystansem i aby przyciągnąć sponsorów, opowiadał dowcipy.

OfiaryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Przetrwał dziewięć dni w książce i sześć w filmie.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki