FANDOM

Madge Undersee
Wiek 16 (Igrzyska Śmierci)

17 (W Pierścieniu Ognia)

Zawód Uczennica
Pochodzenie Dystrykt 12
W Pierścieniu Ognia
Wspomniana Kosogłos
Losy Umiera

Madge Undersee − najlepsza przyjaciółka Katniss Everdeen i córka burmistrza Dystryktu Dwunastego. Magde chodziła z Katniss do szkoły i siedziała z nią podczas lunchu. To ona dała jej broszkę z kosogłosem, choć w filmie wręczyła ją Katniss Śliska Sae. Magde została pominięta w ekranizacjach.

BiografiaEdytuj

Igrzyska ŚmierciEdytuj

Kiedy Katniss i Gale odwiedzili ją, chcąc sprzedać poziomki, Madge zażartowała, że zostanie trybutką. To bardzo zdenerwowała Gale'a, ponieważ uważał, że w systemie dożynek biedni mają najgorzej (twierdził, że już jako dwunasolatek miał sześć dodatkowych wpisów w puli, podczas gdy Madge mogła mieć ich zaledwie pięć).

Gdy Katniss zgłosiła się na trybutkę zamiast swojej siostry, Madge odwiedziła ją w Pałacu Sprawiedliwości i dała jej broszkę z kosogłosem, która należała do jej cioci, która 24 lata wcześniej trafiła na arenę. Nie wiemy, co się z nią działo podczas trwania igrzysk.

Kiedy Gale został wychłostany, Madge przyniosła dla niego morfalinę. Spędzała więcej czasu z Katniss, chcąc ją nauczyć grać na fortepianie, jednak ta wolała jej słuchać.

KosogłosEdytuj

Madge zginęła podczas bombardowania Dwunastki, kiedy Katniss wysadziła arenę.

WyglądEdytuj

Jeśli mam jechać do Kapitolu, chce ładnie wyglądać. Dziwisz się?

—Madge do Gale'a

Madge była szczupłą blondynką, której codziennym strojem był szary szkolny mundurek. W dniu dożynek zamieniła go na białą sukienkę, ozdobioną broszką z kosogłosem.

CharakterEdytuj

Można by się spodziewać, że jako burmistrzówna będzie zadzierać nosa, ale jest w porządku. Po prostu trzyma się na uboczu, tak jak ja. Żadna z nas nie otacza się przyjaciółmi, więc w szkole często przebywamy w swoim towarzystwie.

—Katniss

Madge była podobna do Katniss, ponieważ trzymała się z boku, co przyczyniło się do ich przyjaźni, mimo, że w czasie ich znajomości Katniss nigdy nie myślała o niej jak przyjaciółce.

RelacjeEdytuj

Katniss EverdeenEdytuj

Wspólnie jemy lunch, siadamy obok siebie na apelach, ćwiczymy w parze na zajęciach sportowych. Rzadko rozmawiamy i to nam pasuje.

Madge była jedną z niewielu przyjaciół Katniss Everdeen. Spotykała się z nią w szkole i kupowała poziomki dla ojca, a na pożegnanie pocałowała Katniss w policzek. Dopiero w Pierścieniu Ognia spędzały ze sobą więcej czasu. Madge uczyła Katniss grać na fortepianie, a ona ją polować.

Katniss była przygnębiona śmiercią przyjaciółki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki