FANDOM

Liszka
Liszkaaa.jpg
Wiek 14 (film)
Zawód Trybut
Broń Nóż
Losy Umiera
Wspomniana W Pierścieniu Ognia
Grana przez Jacqueline Emerson
Ona jest bardzo sprytna, Peeta. To znaczy była, dopóki jej nie przechytrzyłeś.

—Katniss, Igrzyska Śmierci

Liszka − mieszkanka Dystryktu Piątego, trybutka w czasie 74. Głodowych Igrzyskach. Według Katniss była jedną z najgroźniejszych przeciwniczek.

BiografiaEdytuj

74. Igrzyska GłodoweEdytuj

Parada TrybutówEdytuj

W trakcie Parady Trybutów Liszka machała nerwowo do widowni, mając na sobie srebrny strój i koło okalające twarz. Reprezentowała tym główny eksport jej dystryktu, energię słoneczną.

TreningEdytuj

Trenning.gif

Liszka podczas treningu.

Podczas treningu udowadniała swoją inteligencję, szybkość i zręczność, dopasowując drobne szczegóły w szybkim tempie. Już na początku wywarła duże wrażenie na Katniss. Na pokazie dostała tylko 5 punktów, choć zginęła jako 21 trybutka. Zanim zjadła zatrute jagody łykołaka, na arenie byli już tylko Cato, Katniss i Peeta.

WywiadEdytuj

W czasie trwania wywiadu przybrała pozę chytrej i wyrachowanej.

StrategiaEdytuj

Liszka uciekła spod Rogu Obfitości, nie biorąc udziału w rzezi. Jej strategia polegała na ukrywaniu się i śledzeniu trybutów, dzięki czemu mogła poznawać strategię innych zawodników. Była na tyle sprytna, by ukraść zapasy zawodowcom, wcześniej rozszyfrowując położenie min. Brała tyle, by przetrwać, a jednocześnie tyle, by tego nikt nie zauważył. Nie zawarła sojuszy z innymi, działała samotnie.

UcztaEdytuj

Podczas Uczty przy Rogu Obfitości wykazała się sprytem i odwagą. Ukryła się w Rogu Obfitości jeszcze przed wschodem słońca i zabrała plecak, robiąc to tak szybko i niespodziewanie, że nikt nie zdążył jej zaatakować.

ŚmierćEdytuj

Śmierć Liszki. Igrzyska Śmierci.png
Pod koniec igrzysk Liszka śledziła Katniss i Peetę, który oddzielił się od swojej ukochanej. Kiedy chłopak znalazł łykołaki, podkradła się do jego rzeczy i ukradła po kawałku żywności, w tym jagód, które zjadła. Nie zdązyła uciec daleko, więc Katniss i Peeta szybko odnalezli jej ciało.

Peeta na początku nie wiedział, że ją zabił. Potem miał wyrzuty sumienia i mówił, że to nie była uczciwa gra.

WyglądEdytuj

Liszka była mniejsza niż większość trybutów, ważyła ok. 40-45 kilogramów. Posiadała bursztynowe oczy i rude włosy.

Osobowość Edytuj

Liszka okazała się jednym z najmądrzejszych, najsprytniejszych i najgroźniejszych trybutów.

CiekawostkiEdytuj

  • Liszka wypowiada tylko jedno zdanie w filmie − podczas wywiadu.
  • Istnieje teoria, że popełniła samobójstwo, bo wiedziała, że nie ma szans wygrać.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki