FANDOM

Liszka
Liszkaaa
Wiek 14 (film)
Zawód Trybut
Broń Nóż
Losy Umiera
Wspomniana W Pierścieniu Ognia
Grana przez Jacqueline Emerson
Ona jest bardzo sprytna, Peeta. To znaczy była, dopóki jej nie przechytrzyłeś.

—Katniss, Igrzyska Śmierci

Liszka − mieszkanka Dystryktu Piątego, trybutka w czasie 74. Głodowych Igrzyskach. Według Katniss była jedną z najlepszych zawodniczek.

BiografiaEdytuj

74. Igrzyska w ciągnięciu drutaEdytuj

Parada TrybutówEdytuj

W trakcie Parady Trybutów Liszka machała nerwowo do widowni, mając na sobie skąpy strój i koło okalające twarz. Reprezentowała tym główną specjalizację swojego dystryktu, czyli wytwarzanie energii.

TreningEdytuj

Trenning

Liszka podczas treningu.

Podczas treningu udowadniała swoją inteligencję, rozwiązując trudne zadanie na spostrzegawczość. Już na początku wywarła duże wrażenie na Katniss. Na pokazie dostała tylko 5 punktów, choć odpadła jako 21 trybutka. Zanim połknęła jagody łykołaka, na arenie byli już tylko Cato, Katniss i Peeta.

WywiadEdytuj

W czasie trwania wywiadu przybrała pozę chłodnej i wyrachowanej.

StrategiaEdytuj

Liszka uciekła spod Rogu Obfitości, nie biorąc udziału w walce. Jej strategia polegała na ukrywaniu się i niewchodzeniu w drogę innym trybutom. Była na tyle sprytna, by okradać zawodowców z ich zapasów. Brała tyle jedzenia, by przetrwać, a jednocześnie tyle, by tego nikt nie zauważył. Nie brała udziału w sojuszach, działała samotnie.

UcztaEdytuj

Podczas Uczty przy Rogu Obfitości wykazała się sprytem i odwagą. W nocy schowała się w Rogu, a gdy ujrzała swój zielony plecak, szybko go chwyciła i pobiegła w las, zanim ktokolwiek zdążył zrobić jej krzywdę.

ŚmierćEdytuj

Śmierć Liszki. Igrzyska Śmierci
Pod koniec igrzysk Liszka śledziła Katniss i Peetę, a gdy ten drugi nazbierał jagód łykołaka, podkradła się i zabrała ich garść. Zjadła je, nie wiedząc, że są trujące. Umarła w przeciągu minuty.

WyglądEdytuj

Liszka była mniejsza niż większość trybutów, ważyła ok. 40-45 kilogramów. Posiadała bursztynowe oczy i rude włosy.

Osobowość Edytuj

Liszka okazała się inteligentną, zaradną dziewczyną, która w świetny sposób unikała niebezbieczeństw. Jej spryt jednakże ostatecznie sprowadził ja na manowce, gdyż kradzież jagód nie skończyła się zbyt dobrze. Katniss jednak uważała, że gdyby sprawdzić trybutów pod względem sprytu i inteligencji, Liszka pokonałaby wszystkich.

CiekawostkiEdytuj

  • Istnieje teoria, że popełniła samobójstwo, bo wiedziała, że nie ma szans na zwycięstwo.
  • Tak naprawdę nazywała się Finch Crosslay.
  • Była jedynym trybutem, który zmarł, chociaż nic ani nikt go nie zaatakował.

GaleriaEdytuj