FANDOM

Lavinia

Lavinia Ordon — rudowłosa, którą Katniss wraz z Gale'm widziała w lesie uciekającą z innym chłopcem, prawdopodobnie jej bratem lub kochankiem. Oboje schowali się, myśląc, że ktoś ich goni. Widzieli jak chłopak zostaje zamordowany przez Kapitol (wystrzelono harpun, który przebił go i wciągnął na poduszkowiec), a Lavinia została żywa wciągnięta na pokład. Katniss słyszała krzyk dziewczyny, najpewniej, imię zamordowanego chłopaka, po czym zrobiono z niej awoksę. Gdy Katniss przybywa do Kapitolu na 74. Igrzyska Głodowe, spotyka Lavinię już jako awoksę. Katniss wyjawia, że zna dziewczynę, co doprowadza innych do podejrzliwości. Jednak w tamtej chwili Peeta pomaga wybrnąć Katniss z sytuacji i tłumaczy, że Lavinia wygląda jak Delly Cartwright - dziewczyna z Dystryktu 12, która razem z nimi chodziła do szkoły. Sądzi, że ta ma do niej żal (rudowłosa widziała Katniss w lesie, przed przechwyceniem). Okazuje się, że tak nie jest, Lavinia nie jest zła, że Katniss jej nie pomogła, gdyż najprawdopodobniej też mogłaby stać się wtedy awoksą. W Kosogłosie okazuje się, że Lavinia była torturowana w Kapitolu - została porażona prądem, co doprowadziło do jej śmierci. Peeta powiedział, że miała szczęście, gdyż jej serce stanęło podczas tortur.

Ciekawostki Edytuj

  • Lavinia jest jedyną znaną obywatelką Kapitolu, która próbowała uciec z nieznanych powodów.
  • Podczas gdy Lavinia gra dosyć ważną rolę w książce, jest tylko raz widziana w filmie w tle.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki