Wikia

Igrzyska Śmierci Wiki

Kosogłos

Komentarze230
218stron na
tej wiki

Kosogłos
Gthgtry
Tytuł oryginału Mockingjay
Autorka Suzanne Colins
Data wydania 24 sierpień 2010
Kraj wydania Stany Zjednoczone
Wydawca (PL) Media Rodzinna
Liczba stron 370

Kosogłos ''(tytuł oryginału: Mockingjay) - trzeci i ostatni tom trylogii Głodowe Igrzyska autorstwa Suzanne Colins.

Opis z okładkiEdytuj

 Katniss Everdeen wraz z matką i siostrą mieszka w Trzynastce - legendarnym podziemnym dystrykcie, który wbrew kłamliwej propagandzie Kapitolu przetrwał, a co więcej, szykuje się do rozprawy z dyktatorską władzą.
Katniss mimo początkowej niechęci, wykończona psychicznie i fizycznie ciężkimi przeżyciami na arenie, zgadza się zostać Kosogłosem - symbolem oporu przeciw kapitolińskiemu tyranowi. Niestety Kapitol przetrzymuje Peetę na torturach. Dowiadujemy się także o śmierci Cinny. W tym czasie Kapitol rozpoczyna bombardowanie pozostałych dystryktów.

Budowa książki Edytuj

Tak jak poprzednie tomy książka dzieli się na 3 części, każda ma po 9 rozdziałów, co razem daje 27.

I część- "Popioły"

II część- "Atak"

III część- "Zabójczyni"

Jako że to ostatnia cześć, na końcu zawiera epilog (późniejsze życie bohaterów) i podziękowania m.in. dla autorów okładki, rodziców,męża

Recenzje Edytuj

Suzanne Collins w tym podsumowującym tomie trylogii dokonała nie lada wyczynu - ostatnia cześć okazała się najlepsza. To piękna, złożona i inteligentna powieść, która na każdym poziomie jest autorskim sukcesem.

~"Publishers Weekly"

Kosogłos jest bardziej sentymentalny niż poprzednie dwa tomy trylogii, ale tez bardziej brutalny i krwawy i, zważywszy na czyny i doświadczenia bohaterów, jest najbardziej antywojenny. Nie tak bardzo jednak, żeby odwrócić uwagę czytelnika od zakończenia, które jest niemal tak szokujące, a w każdym calu tak oryginalne i prowokujące do myślenia jak Igrzyska śmierci.

~"Los Angeles Times"

Jest w tych książkach ostra satyra na kulturę celebrytów, bezmyślnych tabloidów i dekadentyzmu, jest i krucjata nastolatków próbujących ocalić świat. Jednocześnie trylogia opiera się naszemu głodowi prostych definicji dobra i zła, naszej sentymentalnej tęsknocie do spraw wartych zachodu, naszemu pożądaniu prostych zakończeń, a nawet bohaterów, których nie chcielibyśmy widzieć zabitych, torturowanych i poturbowanych.

~"The New York Times"

Zwolennicy trylogii z zadowoleniem odkryją, że Kosogłos jest tak złożony i fantastyczny jak Igrzyska śmierci i W pierścieniu ognia. Collins przeniosła brutalność na wyższy poziom w trzymającej w napięciu fabule, gdzie Katniss próbuje wypełnić swoja misje, ochronić matkę i siostrę i wreszcie wybrać miedzy dwiema wielkimi miłościami.

~"Entertainment Weekly"

Więcej od Wikii

Losowa wiki