FANDOM

Johanna Mason
Johanna
Wiek 21
Zawód Mentor
trybut
drwal
Broń Topór
Losy Żyje
Występuje Igrzyska Śmierci (wspomniana)
W Pierścieniu Ognia
Kosogłos
Grana przez Jena Malone

Johanna Mason − triumfatorka 71. Igrzysk Głodowych pochodząca z Dystryktu Siódmego. Została wylosowana do wzięcia udziału w III Ćwierćwieczu Poskromienia.

BiografiaEdytuj

Głodowe IgrzyskaEdytuj

Podczas swoich pierwszych igrzysk Johanna udawała bezbronną, bojaźliwą osobę, podczas gdy w rzeczywistości była inteligentna i przebiegła, co udowodniła pod koniec, kiedy została zaledwie garstka trybutów − zabijała z zimną krwią. Była dobra w posługiwaniu się siekierą, ponieważ w Siódemce głównym przemysłem jest drewno.

Ćwierćwiecze PoskromieniaEdytuj

Joh542

Johanna podczas treningu.

Podczas Parady Trybutów Johanna nosi strój przypominający drzewo, a sama twierdzi, że zawodnicy z Siódemki od wielu lat są przez stylistów przebierani za drzewa. Po raz pierwszy spotyka Katniss i Peetę po Ceremonii Otwarcia, gdy wchodzi z nimi do windy i rozbiera się na ich oczach, ponieważ uważa Katniss za najbardziej czystą, nieskalaną.

W czasie treningu, przed zajęciami z boksu, rozbiera się, by rozsmarować na swoim ciele oliwkę.

W wywiadzie  wyraża swój zdecydowany sprzeciw igrzyskom Ćwierćwiecza − sprytnie i podstępnie uwzględnia więzi emocjonalne między zwycięzcami. Trzyma za ręce pozostałych zwycięzców na znak ich jedności.

Podczas igrzysk przyprowadza dla Katniss zawodników z Trójki, Beetee'go i Wiress, wiedząc, że ta chciała ich za sojuszników.

Plan Beetee'go, który zakładał porażenie prądem przeciwników nie powiódł się, ponieważ Brutus i Enobaria przecięli drut − wtedy Johanna uderza Katniss i wyjmuje jej lokalizator, ratując ją w ten sposób przed władzami Kapitolu, które nie będą mogli jej znaleźć, oraz aby zawodowcy myśleli, że ją zabiła.

Arena została zniszczona od wewnątrz dzięki Katniss, a Johanna, Peeta i Enobaria zostali schwytani przez Kapitol.

KosogłosEdytuj

Johanna Mason w Dystrykcie 13

Johanna w Dystrykcie 13.

Johanna zostaje porwana przez Kapitol i poddawana elektrowstrząsom, dodatkowo zanurzając ją w wodzie. Sąsiaduje z Peetą celami, gdzie słuchają wzajemnie swoich wrzasków. Zostaje odbita wraz z Annie i Peetą przez Rebeliantów z Dystryktu Trzynastego, gdzie otrzymuje pomoc, zarówno fizyczną i psychiczną. Katniss opisuje ją jako ogoloną na łyso kobietę, posiniaczoną i pokrytą strupami. Rutynowo podkrada Katniss morfalinę, ponieważ uzależniła się od niej, a lekarze odcięli jej dawki.

Szkoli się na żołnierza, aby móc walczyć obok Kosogłosa. Stają się z Katniss współlokatorkami, gdyż po wyjściu ze szpitala nie mia dokąd się udać, ponieważ nie ma nawet swojej komory. Podczas lunchu pozwala usiąść Peecie obok nich, gdzie informuje, że zaznajomili się ze swoimi krzykami podczas pobytu w Kapitolu. W czasie testu sprawdzającego jej gotowość do walki, by stać się częścią oficjalnego oddziału rebeliantów, woda zalewa ulice, przez co nie zdaje go − zdążyła wyrobić już sobie strach przed wodą.

Przed śmiercią prezydenta Snowa, Coin gromadzi wszystkich siedmiu pozostałych zwycięzców, aby zagłosowali na odbycie się ostatnich, 76 Głodowych Igrzysk, w których wezmą udział kapitolińskie dzieci. Peeta, Annie i Beetee głosowali na nie, ale Enobaria, Haymitch, Katniss i Johanna zgodzili się.

Po wojnie prawdopodobnie wraca do swojego dystryktu.

CharakterEdytuj

Tak, jestem wściekła, bo zrobiono mnie w konia. Po wygraniu igrzysk miałam żyć w spokoju aż do śmierci. A wy znów chcecie mnie zabić. Wiecie co? PI***OLIĆ TO! PI***OLĘ WSZYSTKICH, KTÓRZY ZA TYM STOJĄ!

—Johanna, W Pierścieniu Ognia

JeMalone

Johanna jest zadziorna i odrobinę wulgarna, a także złośliwa, nawet prowokuje Snowa w trakcie trwania igrzysk. Mimo że początkowo nie przepadała za Katniss, ocaliła jej życie, wycięła lokalizator, uratowała też Wiress i Beetee'ego z dżungli podczas krwawego deszczu, ponieważ pamiętała, że Katniss chciała zawrzeć z nimi sojusz. Pomijając jej początkowe zniechęcenie do głównej bohaterki, Johanna powoli zaczęła się do niej uśmiechać oraz odwoływać z mniejszym wstrętem.

WyglądEdytuj

W Pierścieniu Ognia Johanna zostaje opisana jako posiadaczka szeroko rozstawionych, brązowych oczu oraz krótkich, ciemnych włosów. W filmie możemy zaobserwować czerwone pasemko, oraz doczepiane końcówki włosów, ponieważ w windzie sięgają jej niemal do polowy pleców. Na arenie natomiast już nosi krótkie, do ramion.

W Kosogłosie wraca ze stolicy z ogoloną  głową, ale włosy zaczęły jej odrastać, formując się w kolce.

Wygląd w Książce Edytuj

W l książce Katniss opowiada o Johannie. Jest Ona : Muskularna,Ma krótkie ciemno brązowe włosy.

RelacjeEdytuj

Finnick OdairEdytuj

Johanna i Finnick przyjaźnili się przed 75. Igrzyskami, ponieważ byli mentorami. Byli sojusznikami na arenie wraz z Beeteem, Wiress, Katniss i Peetą. Katniss myślała, że była w sojuszu tylko ze względu na Finnicka, ale w rzeczywistości starała się chronić ją i Peetę.

W Kosogłosie Katniss stwierdza, że nie wie, co jest pomiędzy Johanną a Finnickiem.

Katniss EverdeenEdytuj

Kiedy po raz pierwszy się spotkały, obie były do siebie zniechęcone, a podczas igrzysk tolerowały się wzajemnie. Katniss nie ufała jej. Gdy zawodowcy przecięli drut, Johanna uderzyła dziewczynę i wycięła jej lokalizator, a następnie poprowadziła Brutusa i Enobarię z dala od Katniss. W wyniku tego zdarzenia Katniss znienawidziła ją, myśląc, że chciała ją zabić, dopóki nie zorientowała się, dlaczego to zrobiła.

Po uratowaniu z Kapitolu dziewczyny zostają przyjaciółkami. Katniss nie protestuje, gdy Johanna podbiera jej morfalinę i nawet co jakiś czas zostawia jej trochę. Gdy Johanna wyszła ze szpitala, zamieszkała z nią w komorze naprzeciwko tej, w której mieszka matka Katniss i Prim. Razem trenują, by dostać się do drużyny.

Katniss dała jej zawiniątko, w którym uzbierała igły sosny, aby przypomnieć jej o domu.

Peeta MellarkEdytuj

Wraz z nim trafiła do Kapitolu, gdzie mieli cele naprzeciwko siebie. Johanna wiele razy słyszała jego krzyki, tak samo jak on jej.

Gale HawthorneEdytuj

Johanna poznaje Gale'a w Dystrykcie Trzynastym i myśli, że jest on kuzynem Katniss. Otwarcie go podrywa. Gale mówi Katniss, że Johanna go przeraża.

Znane ofiaryEdytuj

  • Cashmere (75, rzucenie siekierą w klatkę piersiową).

CiekawostkiEdytuj

  • Ze względu na jej uwagi podczas Ćwierćwiecza, można założyć, że rodzina kobiety zginęła na rozkaz prezydenta, podobnie jak u Haymitcha.

GaleriaEdytuj