FANDOM

Jaskier
Buttercup
Wiek Nieznany
Miejsce zamieszkania Dystrykt 12,

Dystrykt 13

Losy Żyje
Występowanie Igrzyska Śmierci

W Pierścieniu Ognia Kosogłos

Jaskier − rudy kocur Prim. Nie przepadał za Katniss i nie syczał na nią tylko wtedy, gdy rzucała mu resztki jedzenia.

TrylogiaEdytuj

Igrzyska ŚmierciEdytuj

Jaskier w Igrzyskach Śmierci

Jaskier syczący na Katniss.

Katniss określiła go mianem najbrzydszego kota na świecie, ponieważ miał zmiażdzony nos i nie posiadał połowy ucha. Jego oczy były koloru gnijącego kabaczka. Prim nazwała go Jaskrem, ponieważ uważała, że jego brudnożółte futro ma kolor tego kwiatu.

Został przez nią uratowany, kiedy był małym, zabiedzonym kociakiem. Katniss niezbyt przypadła do gustu wizja kolejnej gęby do wyżywienia, więc próbowała go utopić w wiadrze pełnym wody, jednak Prim ubłagała ją, by pozwoliła mu zostać.

Katniss nazywała go jej strażnikiem. Jaskier łapał myszy, a czasami udawało mu się upolować szczura. Często syczał na Katniss, której bardzo nie lubił. Dziewczyna czasami rzucała mu jakieś podroby, wtedy przestawał prychać, a ich relacje ulegały chwilowemu polepszeniu. 

Jaskier w Pierścieniu Ognia
Jaskier często wracał do starego domu rodziny Everdeen mieszczącego się w Złożysku. Stamtąd wzięła go Katniss, ale ten wyrwał jej się i uciekł w krzaki. Kiedy Katniss wchodziła do Wioski Zwycięzców w filmie, Jaskier siedział na fontannie i syczał na nią.

KosogłosEdytuj

Ona nie żyje, ty durny kocie. Nie żyje.

—Katniss do Jaskra, Kosogłos

Jaskier w Dystrykcie Trzynastym

Jaskier w schronie podczas bombardowania.

Z uwagi na niego rodzina Everdeen zmieniła miejsce zamieszkania i przeniosła się parę komór wyżej, tak, by Jaskier mógł swobodnie wychodzić na zewnątrz. Kiedy doszłodo bombardowania Dystryktu Trzynastego, do schronu przyniosła go Prim. Po powrocie Katniss do Dwunastki Jaskier wrócił ranny z Trzynastki.

Kot zaczął syczeć na Katniss, która rzuciła w niego poduszką krzycząc, że Primrose nie żyje. Zaczęła płakać, a Jaskier zawodzić. Upadła nieprzytomna na ziemię, a kiedy się obudziła, Jaskier strzegł ją przez noc, jak kiedyś strzegł Prim.

FilmEdytuj

W Igrzyskach Śmierci Jaskier został pokazany jako czarno-biały kocur. Błąd ten został naprawony w Igrzyskach Śmierci: W Pierścieniu Ognia, gdzie ma już rudy kolor sierści.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki