FANDOM

Glimmer
Tribute D1 female.jpg
Wiek 17 (książka)
18 (film)
Zawód Trybut
Broń Łuk
nóż
Losy Umiera
Wspominana W Pierścieniu Ognia
Grana przez Leven Rambin

Glimmertrybutka w czasie 74. Igrzysk Głodowych z Dystryktu Pierwszego, zawodowiec.

BiografiaEdytuj

74. Głodowe IgrzyskaEdytuj

Parada TrybutówEdytuj

D1THG.png
W książce nosiła tuniki w klejnoty, a jej ciało przyozdobiono srebrnym sprayem. Natomiast w filmie miała na sobie futro pokryte błyszczącymi cekinami i piórami, a na głowie wielką, fioletową koronę z piórami i włochate bolerko.

TreningEdytuj

Za pokaz przed organizatorami uzyskała 9 punktów.

WywiadEdytuj

Dziewczyna z Dystryktu Pierwszego wygląda prowokacyjnie w prześwitującej, złotej sukience. Od razu widać, że stylista nie miał trudności przy odtworzeniu jej wizerunku. Jest wysoka, ma falujące, jasne włosy, szmaragdowozielone oczy, powabne ciało... Jednym słowem, chodzący seksapil.

—Katniss o Glimmer, Igrzyska Śmierci

Publika szybko polubiła Glimmer. Katniss domyśliła się, że z pewnością ma dużo sponsorów.

IgrzyskaEdytuj

Killed.png
Glimmer stała na podeście obok Rue i chłopca z Dystryktu Trzeciego Mordowała jak większość zawodowców − zabiła chłopaka z Siódemki i utworzyła z Marvelem, Cato, Clove oraz trybutami z Czwórki (w filmie pomogła w zabiciu ich) sojusz. Byli wściekli na Katniss za otrzymanie najwyższej oceny i zaczeli na nią polować. Zostawili przy życiu Peetę, aby pomógł im ją znaleźć.
Glimmer i Cato.jpg

Glimmer i Cato.

Niedługo później odnaleźli Katniss i zagonili ją na drzewo. Glimmer próbowała ją zestrzelić, przez co Katniss zrozumiała, że nie miała zbytniej wprawy w posługaniu się łukiem − złapała strzałę i dokuczając jej, wymachiwała nią szyderczo.

ŚmierćEdytuj

Clove-and-glimmer-o.gif

Glimmer i Clove uciekające przed osami.

Niezyjacaglimm.jpg

Martwa Glimmer

Katniss z pomocą Rue odkryła gniazdo os gończych, częściowo otumanionych przez dym. Postanowiła ją przepiłować, przez co większość sojuszu rozpierzchła się, zostawiając z Glimmer na pastwę os. Dziewczyna zapadła w śpiączkę, jednak jej serce walczyło jeszcze z jadem; ostatecznie poddała się po pewnym czasie. Katniss ledwie potrafiła rozpoznać jej ciało; nadęte, z śladami ukąszeń wielkości śliwek, z których sączyła się ropa. Z trudem wyjęła łuk z jej dłoni, łamiąc jej palce kamieniem. Umarła jako 12 trybutka.

ZmiechEdytuj

Pod koniec igrzysk, jak większości nieżyjących uczestników, użyto jej DNA do stworzenia zmiecha o jedwabiście falującym blond futrze, zielonych oczach, różowych ustach i obrożą z kamieni szlachetnych o numerze jej dystryktu. Zmiech był potężnie zbudowany i atakował Róg Obfitości. Gdy skoczył, Katniss zestrzeliła go.

Podczas Tournee Katniss i Peeta odwiedzili Dystrykt Pierwszy. Katniss wiedziała, że mieszkańcy, zwłaszcza rodzina, nie pałali do niej sympatią, gdyż Glimmer wraz z Marvelem mieli duże szansę na wygraną.

Jeden z obrazów Peety przedstawia jej zmieszańca atakującego Róg.

OfiaryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W filmie jej imię zostało przetłumaczone na błyskotkę.
  • Katniss uważa, że rodzice z Jedynki nadają dzieciom poniżające imiona − Dystrykt Pierwszy słynie z wyrobu błyskotek.
  • W Igrzyskach Śmierci widać, że ma bliskie relacje z Cato, pomimo różnicy dystryktów. Rozmawiała z nim i żartowała wokół ogniska (gdy uwięzili Katniss na drzewie)  i spała na jego ramieniu w nocy, przytulając się (robiła to też świadomie − obudziła się następnego ranka, rozejrzała się i znów wtuliła się w niego).
  • Jej szanse na wygraną wynosiły 7-1.
  • Glimmer zabrała ze sobą pierścionek z zatrutym kolcem. Został jej odebrany, a sama twierdziła, że nic o nim nie wiedziała.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki