Wikia

Igrzyska Śmierci Wiki

Gale Hawthorne

Komentarze221
205stron na
tej wiki
Gale Hawthorne
311px-Mockingjay-gale-poster
Wiek 18 ( Igrzyska Śmierci)

19 (W pierścieniu ognia, Kosogłos)

Zawód Myśliwy

Górnik
Żołnierz (Kosogłos)

Dystrykt 13 (krótko)
Dystrykt 2

Rodzina Hazelle Hawthorne (mama)

Pan Hawthorne (ojciec)†
Rory Hawthorne (brat)
Vick Hawthorne (brat)
Posy Hawthorne (siostra)

W pierścieniu ognia
Kosogłos

Grany przez Liam Hemsworth

Gale Hawthorne jest najlepszym przyjacielem Katniss Everdeen i jej partnerem podczas nielegalnych polowań. Bardzo przywiązany do swojej rodziny i ojczyzny, usilnie stara się zapewnić swoim ukochanym jak najlepszy byt. Nienawidzi Kapitolu i otwarcie krytykuje jego politykę ku przerażeniu Katniss, w której jest zakochany. Podczas zmagań dziewczyny na arenie zostaje zmuszony do oglądania jej romansu z Peetą. Kiedy romantyczne relacje Gale'a i Katniss rozwijają się po Głodowych Igrzyskach, Prezydent Snow szantażuje pannę Everdeen, że zabije chłopaka. Po jej wyjeździe na Ćwierćwiecze Poskromienia Gale ewakuuje grupę ludzi z Dystryktu 12 do Trzynastki. Zostaje żołnierzem, walczącym w armii rebeliantów. Razem z Beetee'm konstruuje broń. Wyrusza do Kapitolu w Drużynie Gwiazd.

Igrzyska ŚmierciEdytuj

CFgale

Rodzina Hawthorne pochodziła ze Złożyska, a ojciec Gale'a trudnił się górnictwem. Zginął w kopalni w tym samym czasie, co Pan Everdeen, nakładając na trzynastoletniego wówczas Gale'a ciężar wykarmienia czteroosobowej rodziny. Podczas ceremonii wręczenia specjalnych odznaczeń pośmiertnych, Gale zauważył po raz pierwszy Katniss. Wkrótce na świat przyszła mała siostrzyczka chłopaka, Posy. Aby wyżywić ciężko pracującą matkę Hazelle, braci Rory'ego i Vicka oraz nowo narodzoną siostrę, Gale pobierał astragale i zastawiał wnyki w lesie. W trakcie jednego z polowań spotkał Katniss. Razem wymieniali się doświadczeniem - w zamian za naukę zastawiania pułapek. Z czasem zaprzyjaźnili się i wolny czas poświęcali na spotykaniu się w skalnej wnęce. Tam rozmawiali o swej nienawiści do Kapitolu. Po pewnym czasie Gale zakochał się w dziewczynie, lecz została ona zabrana jako trybut na Głodowe Igrzyska. Gdy ona przebywała na arenie, opiekował się jej rodziną. Obserwował poczynania przyjaciółki i nie był zadowolony z jej udawanego związku z Peetą.

Jako 19-latek Gale rozpoczął pracę w kopalni. Czas na spotkania z Katniss miał tylko w niedziele. Zwyciężczyni Igrzysk pomagała jego rodzinie, przynosząc Hawthorne'om żywność. Po pewnym czasie Gale postanowił wyznać jej swoje uczucia i nie był zadowolony, kiedy Katniss przyznała, że na razie nie umie ich odwzajemnić. Dziewczyna zaproponowała mu ucieczkę z Dwunastki, jednak on nie zgodził się, usłyszawszy o wybuchu powstania w Ósmym Dystrykcie. Po tym jak zmienił się główny Strażnik Pokoju, Gale został przyłapany na kłusownictwie i był biczowany na Placu przed Pałacem Sprawiedliwości.
Kiss
Gale0962
Przed śmiercią uratowała go Katniss, sama zostając uderzona w policzek. Ciężko poraniony Hawthorne trafił pod opiekę Pani Everdeen, która z trudem postawiła go na nogi. Gdy Katniss powróciła na arenę, Gale żałował, że nie zgodził się na ucieczkę. Podczas bombardowania Dwunastego Dystryktu uratował ponad 800 obywateli, w tym matkę i siostrę Katniss. To on powiedział Katniss, że ich ojczyzna została doszczętnie zniszczona.

KosogłosEdytuj

W Trzynastce Gale brał czynny udział w treningach i spędzał czas z Beetee'em na rozmowach dotyczących pułapek i broni. Był pomysłodawcą pocisków dwufazowych, które miały zabijać ratowników pędzących na
Katniss Gale Kosogłos
ratunek ofiarom pierwszego wybuchu (istnieje prawdopodobieństwo, że taki pocisk zabił Prim.) Wyruszał na wiele wypraw z Katniss, by kręcić propagity. Podczas jednej z takich misji razem włączyli się do walki z bombardującymi Dystrykt 8 poduszkowcami kapitolińskimi. Jako pierwszy zgłosił się do akcji ratunkowej Peety. Po odbiciu chłopaka z rąk Prezydenta Snowa, Gale nie mógł uwierzyć w jego przemianę. W Drugim Dystrykcie wykazał się brutalnością, proponując wysadzenie Orzecha wraz z tkwiącymi wewnątrz górnikami.

Za wszelką cenę starał się pojechać na wojnę z Kapitolem. W końcu dopiął swego, trafiając razem z Katniss do oddziału Boggsa. Kiedy do Drużyny Gwiazd dołączył także Peeta, Gale okazał się jego sprzymierzeńcem. Nocą Katniss podsłuchała rozmowę obu chłopaków. Hawthorne stwierdził wówczas, że dziewczyna wybierze życie z tym, który będzie jej bardziej potrzebny. Podczas ostatniej akcji Gale oddał Peecie pastylkę "łykołaka", aby ten mógł użyć jej, gdyby pojmały go wojska Kapitolu. Ostatecznie on sam trafił w ręce Strażników Pokoju, nie mając przy sobie trucizny. Po zwycięstwie rebeliantów Gale nie wrócił do Dwunastki, gdyż podjął pracę w Drugim Dystrykcie.

WyglądEdytuj

,,(...) jesteśmy do siebie bardzo podobni, bo wyglądamy jak typowi mieszkańcy Złożyska - mamy ciemne, proste włosy, oliwkową skórę, szare oczy."

Katniss opisując Gale'a, stwierdza, iż kiedy spotkali się po raz pierwszy, chłopak już wyglądał jak mężczyzna. Uznaje też, że był zbyt przystojny i męski, aby przedstawiać go jako przyjaciela podczas wywiadów do Głodowych Igrzysk, zatem zrobiono z niego jej kuzyna.

RelacjeEdytuj

'Katniss Everdeen'- Igrzyska Śmierci

Pierwsze spotkanie czternastoletniego Gale'a z dwunastoletnią wówczas Katniss odbyło się w lesie, kiedy to chłopak przyłapał ją na oglądaniu wnyków, przez niego zastawionych. Gdy spytał dziewczynę o jej imię, ta odpowiedziała cicho, wobec czego Gale mylnie założył, iż brzmi ono Kotna. Hawthorne podejrzewał, że Katniss miała zamiar go okraść, lecz ona
The-hunger-games-pic01
kategorycznie temu zaprzeczyła. Od tamtej pory ich spotkania stały się częste: Gale uczył przyjaciółkę zastawiania wnyków, za co ona odwdzięczyła się, dając mu łuk.

W dzień Dożynek Gale proponował Kotnie ucieczkę do lasu, lecz dziewczyna uznała to za żart i nie zgodziła się. Po tym jak Katniss zgłosiła się na ochotnika do Igrzysk zamiast swej siostry, chłopak przyszedł do niej, by się pożegnać i obiecał jej zająć się jej rodziną. Próbował też powiedzieć coś, co uznawał za ważne, lecz uniemożliwili mu to Strażnicy Pokoju. Najprawdopodobniej chciał jej wyznać, że ją kocha. Ostatnimi słowami Gale'a do Katniss przed Igrzyskami było: ,,Pamiętaj...". W rezultacie dziewczyna na arenie zastanawiała się, o czym powinna pamiętać. 

Kiedy przed kamerami kwitł romans Peety i Katniss, Gale był niepocieszony i zły innymi słowy można powiedzieć, że załamany,ale nie dawał po sobie tego poznać. Dopiero po powrocie dziewczyny dowiedział się, dlaczego musiała udawać związek z synem piekarza. Wówczas pocałował ją. Gdy Prezydent Snow przybył do domu Katniss w Wiosce Zwycięzców, groził dziewczynie zabiciem Gale'a i powiedział, że wie o pocałunku. Ponieważ kolejne starania dziewczyny o zapobiegnięcie powstaniu upadły, bała się o losy p
Catching-fire-katniss-gale-tv-spot
rzyjaciela i swej rodziny i postanowiła namówić swych
965632 002
bliskich do ucieczki. Podczas spotkania w lesie Gale bez wahania zgodził się zrealizować plan Katniss i wyznał jej miłość. Gdy jednak dowiedział się o tym, że zamierza ona zabrać Peetę i Haymitcha, był zły. Zrezygnował ze swojego udziału po usłyszeniu o wybuchu powstania w Ósemce. Po powrocie z lasu Gale był biczowany na placu przez nowego Strażnika Pokoju, co zauważyła Katniss. Dziewczyna ruszyła na ratunek przyjaciela, zasłaniając go własnym ciałem. Gdy Pani Everdeen leczyła młodego górnika, Kotna uświadomiła sobie, że także kocha Gale'a. Wówczas jednak została wytypowana do udziału w Ćwierćwieczu Poskromienia.

Kiedy Katniss obudziła się w Trzynastce, ujrzała nad sobą przyjaciela, który wyznał jej, że ich dystrykt został zrównany z ziemią. Stwierdziła wówczas, iż Gale jest osobą, która nigdy by nie ukrywała przed nią prawdy.

KosogłosEdytuj

W Trzynastce Gale stał się podporą dla załamanej Katniss. Spędzali razem dużo czasu, jednak ich poglądy różniły się coraz bardziej. Dziewczyna zauważyła, że nie liczył się on z ludzkim życiem i zamierzał zwyciężyć Kapitol za wszelką cenę. Nie podobało się jej konstruowanie bomb dwufazowych. Mimo to przyjaciele chętnie wymykali się z podziemi i polowali w lasach Trzynastego Dystryktu. Gale wyznał dziewczynie, że żałował, iż nie zgłosił się za Peetę podczas Dożynek przed 74. Igrzyskami. Podczas nieobecności Mellarka, Katniss i Gale zbliżyli się do siebie, bo chłopak był niemal jedyną osobą, której Kotna ufała. Zmieniło się to nieco po obejrzeniu filmu, na którym Peeta przemawiał do Katniss. Gale zachowywał się jak gdyby niczego nie widział, oszukując przyjaciółkę, która zawiodła się na nim.
Katniss była zła, gdy dowiedziała się, że chłopak zgłosił się jako pierwszy do akcji ratunkowej Peety, gdyż bała się utracić ich obu. Po powrocie odmienionego Mellarka, Gale pocieszał załamaną dziewczynę i krytykował poczynania rywala.
Kolejne brutalne metody walki Gale'a, m.in. propozycja wysadzenia Orzecha odpychały od niego dziewczynę. Pewnej nocy spędzonej u Tigris usłyszała ona, jak chłopak mówił do Peety, iż Kotna wybierze tego, którego bardziej potrzebuje, co zirytowało ją. Gdy Gale dostał się w ręce kapitolińskich żołnierzy, dziewczyna zapomniała o obietnicy, że zabije go, jeśli tak się stanie. Zobaczywszy jak jej siostra pali się żywcem przez bombę podobną do tych konstruowanych przez Beeteego i Gale'a, Katniss obwiniała przyjaciela o śmierć dziewczynki. Kiedy Kotna wróciła do Dwunastego Dystryktu, dowiedziała się, że jej przyjaciel dostał dobrą pracę w Dwójce i raczej nie wróci do domu. W epilogu nie ma ani słowa na temat Gale'a.

Peeta MellarkEdytuj

Gale żałuje, że nie zgłosił się na Igrzyska zamiast Peety, by mógł chronić Katniss. Po 74. Igrzyskach jest zazdrosny o związek Mellarka z dziewczyną, lecz przed Ćwierćwieczem Poskromienia uczy go zakładania pułapek oraz wszystkiego, co umie. Z czasem obaj chłopcy zaprzyjaźniają się, a Gale pomaga Peecie dojść do siebie po torturach Kapitolu.

RodzinaEdytuj

Gale bardzo kocha swoją rodzinę. Po śmierci ojca, wraz z matką robią wszystko żeby jego 2 młodszych braci i siostra nigdy nie musieli się zgłaszać po astragale.

Więcej od Wikii

Losowa wiki