Fandom

Igrzyska Śmierci Wiki

Dystrykt 8

268stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Dystrykt Ósmy
District 8 Seal.png
Specjalizacja Tekstylia
Znani zwycięzcy Cecelia
Woof
Trybuci 74. Głodowych Igrzysk Dziewczyna
Chłopak
Przywódca Paylor
Burmistrz Nieznany
Ósmy Dystrykt zapadł mi w pamięć jako brzydkie, industrialne miasto, pełne przemysłowych wyziewów i ludzi gnieżdżących się w zapuszczonych budynkach. Ze świecą by tam szukać chociaż źdźbła trawy.

—Katniss Everdeen, W Pierścieniu Ognia

Dystrykt Ósmy − jeden z trzynastu dystryktów w państwie Panem, zajmujący się głównie produkcją wyrobów włókienniczych i odzieży.

Na jego terenie znajduje się co najmniej jedna fabryka, która jest używana przede wszystkim do produkcji mundurów dla Strażników Pokoju. Dochody w Ósemce są bardzo niskie, niektórzy obywatele, oprócz pracy w fabryce, muszą dorabiać również jako nauczyciele w szkołach.

Najpopularniejsze zawodyEdytuj

  • pracownik fabryki
  • tkacz
  • projektant
  • kierownik magazynu
  • nauczyciel
  • krawiec

Znani mieszkańcyEdytuj

PowstaniaEdytuj

Dystrykt 8.png

Katniss i Peeta podczas Tournèe Zwycięzców

Dystrykt Ósmy był jednym z dystryktów, które najbardziej przyczyniły się do powstania przeciw Kapitolowi.
Tournee z D8.jpg

Tournee

Po zakończeniu 74. Głodowych Igrzysk niezadowolenie w dystrykcie narastało, choć mieszkańcy zawsze byli sfrustrowani. Mówienie o tym już im nie wystarczało, więc zaczęli wymyślać plan działania. Fabryki wyposażone w hałaśliwe urządzenia sprzyjały rozpowiadaniu wiadomości bez ryzyka wpadki. Dzień, w którym Katniss przyjechała do dystryktu podczas Turnèe Zwycięzców, był okazją do przeprowadzenia powstańczej próby. Buntownicy wmieszali się w tłum i zajęli wcześniej przydzielone stanowiska. Skupili się przy Pałacu Sprawiedliwości, Komendzie Głównej Straży Pokoju, Ośrodku Łączności oraz przy liniach kolejowych, spichlerzu, elektrowni i arsenału.
Powstanie rozpoczęło się w dniu zaręczyn Katniss i Peety. Idealnie dobrano moment rebelii, ponieważ obejrzenie rozmowy zwycięzców z Caesarem było obowiązkowe, a mieszkańcy Ósemki mieli pretekst, żeby wyjść na ulice. Zebrali się we wcześniej umówionych miejscach, a o godzinie ósmej buntownicy naciągnęli maski i rozpętali piekło.
Strażnicy Pokoju początkowo ulegli przytłoczeni liczebnie. Powstańcy przejęli spichlerz, Ośrodek Łączności i elektrownię, a dzięki Strażnikom Pokoju, także broń. Rebelianci uwierzyli, że jeśli reszta dystryktów przyłączy się do powstania, do zdołają obalić władzę w Kapitolu.
Jednak potem Strażnicy przybywali tysiącami, a poduszkowiec zbombardował umocnienia rebeliantów. Ludzie myśleli wtedy tylko o tym, żeby przeżyć. Po dwóch dobach władze odbiły miasto, a przez kolejny tydzień obowiązywał zakaz opuszczania mieszkań. Wstrzymano również dostawy węgla i żywności. Zaczęto wieszać na placu rzekomych podżegaczy. Gdy cały dystrykt znalazł się na skraju śmierci głodowej, znów powrócono do normalnego życia.
Po powstaniu Kapitol wysadził fabrykę, w której zaczęto planować rebelię. Tam zginął mąż Twill oraz rodzina Bonnie.

KosogłosEdytuj

BombardowanieEdytuj

W Kosogłosie Katniss wyruszyła do Ósemki ze swoją ekipą w celu nakręcenia propagity i odwiedziła szpital dla ofiar bombardowania. Kiedy okazało się, że zbliżają się poduszkowce, Katniss razem z Gale'em wspięli się na dach jednego z budynków, gdzie otrzymali pozwolenie od Paylor na zestrzelenie bombowców. Gdy dowiadują się, że zbombardowały szpital, Katniss była wściekła i nakręciła materiał, który miał być transmitowany w telewizji.

CiekawostkiEdytuj

  • Ósemka była pierwszym dystryktem, w którym wybuchło drugie powstanie.
  • Według filmu w Pierścieniu Ognia, Ósemka ma około sześć fabryk włókienniczych. Inne wyświetlone budynki to most i wieża zegarowa.
  • Dystrykt może znajdować się w miejscu Nowego Jorku.
  • Ósemka posiada w sumie 43 fabryki.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki