FANDOM

Dystrykt Czwarty
District 4 Seal
Specjalizacja Rybołóstwo
Znani zwycięzcy Finnick Odair
Annie Cresta
Mags
Trybuci 74. Głodowych Igrzysk Dziewczyna
Chłopak
Burmistrz Nieznany

Dystrykt Czwarty − jeden z bogatszych dystryktów Panem, zajmował się rybołówstwem. Jego głównym zadaniem było dostarczanie ryb i owoców morza do Kapitolu. Podczas Tournee Zwycięzców Katniss zauważyła, że jego mieszkańcy, podobnie jak ludność Trzeciego i Ósmego dystryktu ucieszyli się na jej widok − ujawnili w ten sposób swoją buntowniczą naturę. Mieszkańcy tego regionu potrafili doskonale posługiwać się sieciami, haczykami, trójzębami oraz je wytwarzać, a także świetnie pływali. Te umiejętności były ich atrybutami podczas Głodowych Igrzysk, ponieważ rodzice od dziecka uczyli ich rybołóstwa. Wraz z  trybutami z PierwszegoDrugiego dystryktu tworzyli grupę zawodowców.

Najpopularniejsze zawodyEdytuj

  • rybak
  • kapitan statku
  • marynarz
  • wytwórca sieci

Podczas treningu przed 75. Igrzyskami, Katniss napotyka trudności podczas wiązania węzłów, więc pomaga jej Finnick. To pokazuje, że w przeciwieństwie do dzieci z Dystryktu Dwunastego, dzieci w Czwórce zaczynają się uczyć specjalizacji swojego regionu już od najmłoszych lat.

Znani mieszkańcyEdytuj

  • Mags (zwyciężczyni 11 Głodowych Igrzysk, uczestniczka 75. Głodowych Igrzysk),
  • Finnick Odair (zwycięzca 65. Głodowych Igrzysk, uczestnik 75. Głodowych Igrzysk),
  • Annie Cresta (zwyciężczyni 70. Głodowych Igrzysk),
  • Chłopak − ginie w rzezi pod Rogiem Obfitości. Został zabity przez Cato
  • Dziewczyna − w filmie zginęła w masakrze pod Rogiem Obfitości, zaś w książce zostaje zabita przez gończe osy.

CiekawostkiEdytuj

  • Pieczywo z tego dystryktu było koloru zielonego, ponieważ jednym z jego składników były wodorosty.
  • W Pierścieniu Ognia Katniss opisuje akcent, którym posługuje się Mags.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki