FANDOM

Dystrykt 12
District 12 Seal.png
Specjalizacja Górnictwo
Medycyna (po II Rebelii)
Zwycięzcy Katniss Everdeen
Peeta Mellark
Haymitch Abernathy
nieznany z imienia
Burmistrz Burmistrz Undersee
Dystrykt Dwunasty − najbiedniejszy z trzynastu dystrykt w Panem. Leży w Górach Skalistych i liczy około 8000 mieszkańców. Jego specjalizacją jest górnictwo.

Obszary i miejscaEdytuj

ZłożyskoEdytuj

Dwunasty Dystrykt. Tu możesz bezpiecznie umrzeć z głodu.

Katniss Everdeen

Złożysko było najbiedniejszą częścią Dystryktu Dwunastego, gdzie żyła rodzina Everdeen i Hawthorne. Zostało położone na granicy Dwunastki, obok dzikich lasów. Najtrudniejsze było znalezienie w nim jedzenia, wiele rodzin żyło w ubóstwie, więc starsi mieszkańcy byli szanowani i uważani za mądrych. Wielu rodzinom brakowało bliskich, z powodu Głodowych Igrzysk, wypadków górniczych lub z głodu. Katniss wspomina, że Złożysko miało dostęp do prądu tylko kilka godzin dziennie (jedynie podczas trwania igrzysk prąd był dostępny cały czas). 

Wczesnym rankiem ulice Złożyska były zatłoczone przez gotowych do pracy górników. Każdy obszar dystryktu był pokryty warstwą pyłu węglowego, ze względu na jego wydobycie.

Mieszańcy zazwyczaj mieli ciemnie włosy, szare oczy oraz oliwką cerę, dlatego Pani Everdeen i Prim wyglądały jak nie na miejscu, ponieważ miały blond włosy i jasnoniebieskie oczy.

KupcyEdytuj

W Dwunastce kupcy posiadali osobny obszar dystryktu. Zamieszkiwali go Burmistrz wraz z córką i żoną, czy rodzina Mellarków. W książce wspomniano, że ich domy mieściły się pod sklepami.

Zajmowano się głównie handlem − wykonywano transakcje do Kapitolu, a czasami do innych dystryktów.

Mieszkańcy tego obszaru odróżniali się od mieszkali Złożyska, ponieważ większość z nich miała blond włosy i jasne oczy.

Pani Everdeen początkowo mieszkała w dzielnicy kupieckiej, ale po ślubie przeniosła się do Złożyska.

ĆwiekEdytuj

Ćwiek był czarnym rynkiem w Dwunastce, na którym sprzedawano towary takie jak kawa czy jajka. Katniss wraz z Galem wymieniali tam świeżą dziczyznę i często jadali. W Pierścieniu Ognia został spalony przez Strażników Pokoju.

Wioska ZwycięzcówEdytuj

Wioska Zwycięzców jest małą wioską, gdzie mieszkają zwycięzcy Głodowych Igrzysk. Domy są zaprojektowane na duże i luksusowe, w przeciwieństwie do wielu mieszkań w dystrykcie. Po bombardowaniu Dwunastki w Kosogłosie, została oszczędzona.

Pałac SprawiedliwościEdytuj

Pałac Sprawiedliwości był używany do administracji formalnej, takiej jak rejestracja małżeństw, miejsce pożegnań dla trybutów, a sporadycznie do wręczenia orderu dla najstarszego dziecka górnika, który zginął w kopalni.

Najpopularniejsze zawodyEdytuj

  • Górnik
  • Geolog
  • Inspektor
  • Kupiec
  • Rzeźnik
  • Piekarz

OgrodzenieEdytuj

THG59.jpg

Ogrodzenie to sześciometrowy płot elektryczny otaczający dystrykt. Oficjalnie był pod napięciem cały czas, ale Katniss potrafiła stwierdzić, kiedy przez niego przepływał prąd. W Pierścieniu Ognia Dwunastka otrzymała nowego Głównego Strażnika Pokoju, przez co płot był włączony, gdy Katniss chciała wyjść z lasu. Od tego czasu włączony był dwadzieścia cztery godziny na dobę.

Formalnie mówiono, że znajduje się po to, aby odstraszać dzikie zwierzęta, ale bardziej prawdopodobnym jest, że miał zatrzymywać mieszkańców.

Znani mieszkańcyEdytuj

Cywile Edytuj

Zwycięzcy Edytuj

Oprócz Haymitcha, Katniss i Peety w Igrzyskach Głodowych zwyciężyła jeszcze jedna osoba z Dwunastego Dystryktu, ale umarła przed wydarzeniami opisanymi w książce.

Strażnicy Pokoju Edytuj

ZniszczenieEdytuj

W Pierścieniu Ognia Katniss dowiaduje się, że jej rodzinny dystrykt został zbombardowany przez Kapitol, a jedyne ocalałe miejsce to Wioska Zwycięzców. Pod koniec Kosogłosa zostaje powoli odbudowany.

RekonstrukcjaEdytuj

Po objęciu prezydenckiego fotela przez Paylor, w Dwunastce zaczęło powoli odradzać się życie. Szczątki mieszkańców pochowano w zbiorowych grobie − na Łące. Haymitch, Katniss i Peeta powrócili do rodzinnego dystryktu i ponownie zamieszkali w Wiosce Zwycięzców. Zamknięto kopalnie, a dystrykt zmienił specjalizacje na medycynę.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki