FANDOM

Dystrykt Jedenasty
District 11 Seal.png
Specjalizacja Rolnictwo
Znani zwycięzcy Chaff
Seeder
Trybuci 74. Głodowych Igrzysk Rue
Thresh
Burmistrz Nieznany
Dystrykt Jedenasty — jeden z najbiedniejszych dystryktów w Panem, opierający się na rolnictwie. Niemal cała żywność wytwarzana w nim trafiała do Kapitolu, natomiast dla mieszkańców pozostawały jedynie dawki, mogące utrzymać ich przy życiu. Podczas żniw zwiększał się przydział dla każdego obywatela. Dyscyplina w tym dystrykcie była bardzo surowa, obowiązywały tam straszne kary za nawet najdrobniejsze przewinienia.

Najpopularniejsze zawodyEdytuj

  • żniwiarz
  • rolnik
  • nawadniacz pól
  • ogrodnik
  • zbieracz plonów

Znani mieszkańcyEdytuj

Sytuacja w dystrykcieEdytuj

DyscyplinaEdytuj

Hunger-games-catching-fire-district-11-2.jpg

Strażnicy pokoju pilnujący zbierania plonów.

Strażnicy Pokoju w Jedenastce byli bardzo bezwzględni i karali za wszelakie wykroczenia, co można zaobserwować na przykładzie Martina − upośledzonego chłopca, który przywłaszczył sobie noktowizor zarezerwowany dla zbieraczy plonów. Został on skazany na karę śmierci, która została wyegzekwowana, nie wzbudzając wielkiego wzburzenia ludności,przyzwyczajonej do rygoru. Innym przejawem okrucieństwa Strażników jest zastrzelenie mężczyzny, który zagwizdał melodię Rue, by podziękować Katniss podczas Tournee Zwycięzców. Ponadto za pobranie zbyt dużej ilości plonów także groziła publiczna egzekucja, a cały teren dystryktu był otoczony pozostającą pod napięciem siatką.

GłódEdytuj

D11.png
Ze względu na małe ilości przydzielanej żywności, mieszkańcy Jedenastki byli wychudzeni, a często umierali z głodu. Ciężka praca jednak odbijała się na ich sile i niektórzy, jak Thresh, byli bardzo muskularni, pomimo stosunkowo niskiej wagi swego ciała.

BuntEdytuj

Był to jeden z pierwszych dystryktów, które przyłączyły się do powstania, ponieważ ludzie byli już zmęczeni beznadziejnym stanem życia i wszechobecną biedą.

CiekawostkiEdytuj

  • Po rozpoczęciu rebelii komunikacja między dystryktami była utrudniona, lecz mimo to dystrykt zaopatrywał inne w żywność.
  • W Kosogłosie jest ujawnione, że stąd pochodziło pięciu zwycięzców.
  • Zbieracze komunikują się ze sobą, wykorzystując kosogłosy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki