FANDOM

Dystrykt Pierwszy
District 1 Seal.png
Specjalizacja Tworzenie luksusowych produktów dla Kapitolu
Wydobywanie kamieni szlachetnych
Znani zwycięzcy Cashmere
Gloss
Trybuci 74. Głodowych Igrzysk Glimmer
Marvel
Burmistrz Nieznany

Dystrykt Pierwszy — jeden z najbogatszych dystryktów w Panem. Jego podstawowym przemysłem jest produkowanie luksusowych towarów dla Kapitolu, jak i przesyłanie mu kamieni szlachetnych, co z kolei ma wpływ na imiona, jakie rodzice z tego dystryktu wybierali dla swoich potomków (np. Glimmer błyskotka, Marvel cud), związku z tym miał bardzo dobre stosunki z jego władzami.

Dzieci z Jedynki często sprawiały wrażenie, jakby uczestniczenie Głodowych Igrzyskach było dla nich zaszczytem, powodem do dumy, dlatego często same zgłaszały się na trybutów. Przeważnie tworzyły razem z trybutami z Dystryktu Drugiego i Czwartego grupę, tak zwanych zawodowców, współpracujący przy znajdywaniu i zabijaniu słabszych trybutów. Uczestnicy z tego dystryktu mieli zazwyczaj najlepsze kostiumy podczas Parady trybutów i często wygrywali igrzyska.

Najpopularniejsze zawodyEdytuj

  • Jubiler
  • Złotnik
  • Winiarz
  • Fryzjer
  • Kuśnierz
  • Perfumiarz

TrybuciEdytuj

Trybuci z tego dystryktu należeli do zawodowców. Byli specjalnie szkoleni do udziału w igrzyskach i z własnej woli brali w nich udział, oraz także bardzo pewni siebie, silni i doskonale przygotowani do walki. Zwykle znajdowali się w grupie trybutów z największą liczbą punktów po indywidualnych występach.

Znani mieszkańcyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Dystrykt Pierwszy posiadał maszynę, która zamieniała grafit w diamenty.
  • Mimo dobrych stosunków z Kapitolem, Jedynka zbuntowała się przeciw niemu podczas obu powstań.
  • Najczęstszym kolorem włosów w tym dystrykcie jest blond.
  • Według Capitol.pn, Dystrykt Pierwszym posiada 82 fabryki pracy z populacją licząca 24,315, co czyni go dziewiątym dystryktem pod względem liczby ludności.
  • Dystrykt 1 powinien znajdować się na północ od Kapitolu. Zakłada się również, że  znajduje w stanach Montana, Wyoming i Idaho. Te stany, szczególnie Montana, mają duży wybór kamieni szlachetnych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki