FANDOM

Dystrykt — część państwa Panem, przypominająca dzisiejsze miasta lub dzielnice. Pierwotnie istniało ich aż trzynaście, jednak ostatni z dystryktów, jak uznawał Kapitol (w celu propagandy), został zmieciony z powierzchni ziemi, jednak Dystrykt Trzynasty nadal istnieje. Każda dzielnica ma własny numer (1−13) oraz jest odpowiedzialny za zaopatrzenie i produkcję towarów z danej branży. Im wyższy numer, a tym samym dalej od stolicy, tym gorsze warunki życia.

Dystrykt 1Edytuj

District 1 Seal.png
Dystrykt Pierwszy jest jednym z najbogatszym dystryktów w Panem. Produkowane tu są artykuły luksusowe dla Kapitolu. Niektórymi z nich są diamenty i prawdopodobnie także inne drogocenne kamienie. Wydaje się, że imiona nadawane dzieciom w tym dystrykcie są nazwami cennych przedmiotów, co może być refleksją nad ich "wspaniałą" naturą i postawą. Dzieci w Dystrykcie Pierwszym prawie zawsze wydają się być dumne z tego, że będą konkurować w Igrzyskach, dlatego często zdarza się, że zgłaszają się na ochotników. Mają zazwyczaj największe szanse na wygraną i z łatwością zdobywają wielu sponsorów, są nazywani zawodowcami.

Z Dystryktu 1 pochodzi Marvel i Glimmer − trybuci biorący udział w 74 edycji Głodowych Igrzysk, natomiast w drugiej części Cashmere i Gloss.

Dystrykt 2Edytuj

District 2 Seal.png
Dystrykt Drugi
to jeden z największych dystryktów w państwie Panem o górzystym terenie. To tutaj trenowani są Strażnicy Pokoju, a także produkowana jest broń. Dwójka specjalizuje się jednak głównie w górnictwie i obróbce kamieni. Publicznie ten dystrykt przedstawiany jest jako dzielnica kamieniołomów. Po pierwszym buncie Dystrykt Drugi został nagrodzony przez Kapitol za to, że jako jedyny się nie zbuntował. Od tamtego czasu jest przez władze traktowany najlepiej. Dzielnica składa się z wielu małych wiosek, z których każda zbudowana jest w pobliżu kopalni. Trybuci z tego dystryktu również nazywani są zawodowcami. Stąd pochodzą Cato i Clove (oraz w drugiej części Enobaria i Brutus).

Dystrykt 3Edytuj

District 3 Seal.png
Głównym przemysłem Dystryktu Trzeciego jest technologia. Specjalizują się w produkcji telewizorów i komputerów. Przed buntem była to jedna z najbogatszych dzielnic w całym Panem. Większość mieszkańców pracuje w fabrykach, są oni bardzo dobrze wykształceni w zakresie inżynierii.

Z Dystryktu 3 pochodzili Wiress i Beetee.

Dystrykt 4Edytuj

District 4 Seal.png
Dystrykt Czwarty
należy do czołowej trójki najbogatszych okręgów w całym Panem. Mieszkańcy tego dystryktu zajmują się głównie rybołówstwem, co jest bardzo przydatne podczas Głodowych Igrzysk, ponieważ trybuci mają już doświadczenie w korzystaniu z sieci i trójzębów, potrafią łowić ryby, pływać, a także identyfikować jadalne rośliny i zwierzęta żyjące w wodzie. Również tutaj, jak w Dystryktach Pierwszym i Drugim, dzieci są przygotowywane do wystartowania w Igrzyskach jako zawodowcy. Z Dystryktu 4 pochodzą MagsFinnick Odair, oraz Annie Cresta

Dystrykt 5Edytuj

District 5 Seal.png
Mocną stroną Dystryktu Piątego jest energia elektryczna. Ten region jest odpowiedzialny za generowanie mocy elektrycznej dla całego narodu. Mimo, iż dystryktowi jeszcze nie udało się zbudować reaktora jądrowego, wciąż nie zaprzestają prób. Dzieci z tego okręgu są uzdolnione technicznie. Stąd pochodzi Liszka.

Dystrykt 6Edytuj

District 6 Seal.png
W Dystrykcie Szóstym mieszkańcy głównie zajmują się produkcją najlepszych w całym Panem pociągów czy poduszkowców. Dystrykt Szósty jest także jednym z najbardziej wrogo nastawionych do Kapitolu okręgów, ponieważ w czasie powstania został on zbombardowany najmocniej ze wszystkich dzielnic. Pochodzili stąd morfaliniści − kobieta i mężczyzna.

Dystrykt 7Edytuj

District 7 Seal.png
Przemysł w Dystrykcie Siódmym kręci się wokół drewna i wielu mieszkańców ma doświadczenie w obsługiwaniu się toporem, siekierą, piłą i innymi narzędziami tnącymi. Obywatele Siódemki są pracowici i bardzo związani z otaczającą ich przyrodą. Dzieci zaczynają tu pracę w bardzo młodym wieku.

Z Dystryktu 7 pochodzą Johanna Mason i Blight.

Dystrykt 8Edytuj

District 8 Seal.png
Dystrykt Ósmy
zajmuje się produkcją wyrobów włókienniczych i odzieży. Na terenie tego okręgu znajduje się co najmniej jedna fabryka, która jest używana przede wszystkim do produkcji mundurów dla Strażników Pokoju. Dochody w Ósemce są bardzo niskie, niektórzy obywatele, oprócz pracy w fabryce, muszą dorabiać również jako nauczyciele w szkołach. Z Dystryktu 8 pochodzą Bonnie i Twill oraz Cecelia i Woof.

Dystrykt 9Edytuj

District 9 Seal.png
Dystrykt
Dziewiąty jest rejonem odpowiedzialnym za uprawę pól i produkcję mąki. Na terenie Dziewiątki znajduje się wiele fabryk, które służą głównie do obróbki ziarna. Nie jest to jednak wybitnie rozwinięta specjalizacja. Jest to jeden z najmniejszych dystryktów Panem, izolujący się od pozostałych, a przede wszystkim od Kapitolu.

Dystrykt 10Edytuj

District 10 Seal.png
Mieszkańcy Dystryktu Dziesiątego słyną z hodowli zwierząt, takich jak krowy, kozy czy świnie. Obyczaje tu panujące są jednymi z najbardziej liberalnych w całym państwie. Nie oznacza to jednak, że obywatele Dziesiątki godzą się z reżimem Kapitolu i Prezydenta Snowa.

Dystrykt 11Edytuj

District 11 Seal.png
Jedenastka
to jedna z najbiedniejszych dzielnic Panem. Główną specjalizacją tego regionu jest rolnictwo − cały dystrykt Jedenasty otoczony jest przez pola zbóż i bawełny, a także sady. Prawie wszystkie plony zostają wysyłane do Kapitolu, a każdy, kto zostanie złapany na kradzieży, choćby małej części upraw, jest karany publicznie. Mieszkańcy Jedenastki są przeważnie ciemnoskórzy. Ponieważ dystrykt 11 jest wielki, pilnuje go wielu Strażników Pokoju. Katniss była zaskoczona gdy po raz pierwszy zobaczyła Jedenastkę, gdyż do tej pory nie widziała innych dystryktów.

Stąd pochodzili Rue i Thresh oraz Seeder i Chaff

Dystrykt 12Edytuj

District 12 Seal.png
Dystrykt Dwunasty to najbiedniejszy region w Panem, gdzie głodujących można spotkać niemalże na każdym kroku. Główną gałęzią przemysłu jest górnictwo i wydobywanie węgla kamiennego. Mimo tego, że jest to dystrykt najbardziej oddalony od Kapitolu, pełni kluczową rolę − obywatele Dwunastki wydobywają skałę, która umożliwia ogrzanie domostw w całym Panem. Z 12 Dystryktu pochodzili Katniss Everdeen i Peeta Mellark − zwycięzcy 74 Igrzysk Głodowych oraz Haymitch Abernathy.

Dystrykt 13 Edytuj

D 13 holograph.png
Wciąż istniejący Dystrykt Trzynasty jest pod ziemią i mimo kłamliwej propagandzie przetrwał i szykuje się do rozprawy z dyktatorską władzą na czele z Kosogłosem (Katniss Everdeen). Dystrykt ten specjalizował się w niewielkich kopalniach grafitu i elektrowni jądrowych. W tym dystrykcie trzeba trzymać się surowych zasad, wymyślonych by przetrwać.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Dystrykt

Więcej z Fandomu

Losowa wiki