Fandom

Igrzyska Śmierci Wiki

Druga Rebelia

268stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

II Rebelia − konflikt pomiędzy Kapitolem a rebeliantami dziejący się Kosogłosie. Początek wojny ma miejsce między wydarzeniami opisywanymi na koniec W Pierścieniu Ognia a zniszczeniem Dwunastego Dystryktu przez lotnictwo Kapitolu.

Początek działań wojennych Edytuj

W odwecie za wydarzenia na arenie, Kapitol zrzucił bomby zapalające (prawdopodobnie napalm) na Dwunasty Dystrykt. Walki toczyły się w wszystkich dystryktach, z wyjątkiem Drugiego, Trzynastego oraz zniszczonego Dwunastego. Z początku wojska Kapitolu kontrolowały tylko Dystrykt Drugi i Kapitol.

Przełom Edytuj

Po zniszczeniu szpitala w Dystrykcie Ósmym Katniss Everdeen i towarzysząca jej ekipa kręcili film, pokazując zbrodnie Kapitolu na ludność cywilną i karę jaką Strażnicy Pokoju ponieśli (pokazując strącony poduszkowiec). Po ukazaniu filmu wojskom rebeliantów udało się zająć TrzeciJedenasty Dystrykt.

Kapitol po tym chciał unieszkodliwić Dystrykt 13, ale dzięki ostrzeżeniu Peety atak się nie udał.

Po paru tygodniach walk rebelianci zajęli wszystkie dystrykty poza Drugim.

Bitwa o Dystrykt Drugi Edytuj

Siły Kapitolu ufortyfikowały D2 tocząc walki o utrzymanie linii frontu. Rebeliantom udało się zająć wioskę na skraju dystryktu i część stolicy dystryktu, natomiast siły pokojowe kontrolowały górę o wymyślonej nazwie przez Katniss - Orzech oraz resztę miasta.

Rebeliantom udało się przechylić szale w bitwie o dystrykt dzięki planowi Gale'a. Rebelianci spowodowali lawinę, zabijając część załogi Orzecha. Tymczasem główne wojsko zajęło plac w dzielnicy i zepchnęło resztę strażników do stacji kolejowej.

Po przybyciu resztek ocalałych, Katniss próbowała przekonać wojsko Kapitolu do kapitulacji, jednak została postrzelona. Po znokautowaniu dziewczyny robotnicy Orzecha zaatakowali strażników i pomogli rebeliantom zająć dystrykt.

Atak na Kapitol Edytuj

Trzy tygodnie po zajęciu wszystkich dystryktów, rebelianci zaatakowali Kapitol i zajęli wejścia kolejowe do miasta i kilka jego kwadratów.

Po jakimś czasie jeden z dowódców rebeliantów wpadł na pomysł jak przebić się wgłąb stolicy nie ujawniając wrogowi, iż znają informacje o części umocnień. Brali pozostawione samochody i puszczali je bez kierowcy w głąb Kapitolu, uaktywniając tym samym pułapki wroga. Dzięki tej taktyce rebelianci zajęli dużą cześć miasta, dopóki wróg nie zaczął aktywować kokonów ręcznie.

Po ciężkich stratach rebeliantom udało się dostać do ufortyfikowań siedziby prezydenta. Po tym jak poduszkowiec z emblematem Kapitolu zrzucił bomby na dzieci, Strażnicy Pokoju przyłączyli się do rebeliantów i zajęli pałac, kończąc rebelię.

Nowym prezydentem Panem została tymczasowo Alma Coin, która sprawowała rząd krótko, gdyż została zabita przez Katniss Everdeen podczas egzekucji Snowa.

Po wojnie Edytuj

Po zakończeniu wojny w Panem zmieniono ustrój na republikę. Nowym prezydentem wybranym w wyborach została Paylor. Zniszczono wszystkie areny i postawiony na ich miejscu pomniki upamiętniające.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki