FANDOM

Darius
Wiek 20
Zawód Strażnik Pokoju

Awoks

Broń Pałka
Losy Umiera
Występuje W Pierścieniu Ognia
Wspominany Kosogłos
Grany przez Pominięty
Dla odmiany warto by okazać dumę ze swojego dystryktu, co, panno Everdeen?

—Darius do Katniss, W Pierścieniu Ognia

Dariusstrażnik pokoju w Dystrykcie Dwunastym. Bardzo lubił droczyć się z Katniss i często to robił podczas codziennych wizyt na Ćwieku.

BiografiaEdytuj

Widząc biczowanego Gale'a  stwierdził, że nie może już dłużej na to pozwalać, więc zareagował, co poskutkowało gniewem Głównego Strażnika Pokoju. Po uderzeniu przez Threada, Darius utracił przytomność i podczas interwencji Katniss leżał na ziemi.

Po jakimś dwudziestym bacie podszedł i powiedział, że wystarczy. Tyle, że nie zrobił tego grzecznie i regulaminowo, jak Purnia, tylko od razu złapał Threada za rękę, na co ten zdzielił go w głowę trzonkiem bata.

W Pierścieniu Ognia

Tym losem było dalsze życie jako awoks. Podczas pobytu Katniss w Kapitolu z okazji III Ćwierćwiecza Poskromienia, dziewczyna zauważa Dariusa jako niemego sługę, który ma jej pomagać. Umyślnie zrzuca ze stołu talerz z groszkiem, by złapać swego dawnego przyjaciela za rękę.

Dotykam szorstkiej skóry Dariusa, wysmarowanej maślanym sosem z talerza, mocno ściskamy swoje palce i tym jednym, rozpaczliwym gestem wyrażamy wszystko, czego nigdy nie będziemy mogli sobie powiedzieć.

—Katniss Everdeen

KosogłosEdytuj

Darius był torturowany w Kapitolu. Ponieważ był awoksem, wydawał jedynie podobny do zwierzęcego ryk. W końcu zmarł z wycieńczenia. Peeta stwierdza później, że jedynym celem torturowania fizycznego Dariusa było wykańczanie psychiczne Mellarka.

WyglądEdytuj

Darius miał dwadzieścia parę lat, choć wydawał się niewiele starszy od Katniss. Posiadał chłopięcy uśmiech i sterczące na wszystkie strony rude włosy.

CiekawostkiEdytuj

  • Katniss wspomina, że Darius jest ulubionym przedstawicielem prawa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki