Fandom

Igrzyska Śmierci Wiki

Dalton

268stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Daltfon — uciekinier z Dystryktu Dziesiątego, któremu udało się dotrzeć piechotą do Trzynastki na kilka lat przed przybyciem tam Katniss.

BiografiaEdytuj

W Dziesiątce pracował w jednym z gospodarstw zajmujących się hodowlą bydła, utrzymując genetyczną różnorodność stada poprzez implantację głęboko zmrożonych krowich embrionów.

Zdradził Katniss, że życzliwość jaką ukazują mieszkańcy Trzynastki wobec wszystkich uciekinierów, wynika z tego, że po epidemii ospy, jaka dotknęła dystrykt, większość osób, które przeżyły stała się bezpłodna, a nowo przybyli dają nadzieję na zrównoważenie populacji.

Dalton był również jedną z osób zaproszonych przez Haymitcha na spotkanie, podczas którego omawiano kwestię tego jak najlepiej pomóc w "promowaniu" rebelii. Mężczyzna sugeruje, aby umyć twarz Katniss, która po wcześniejszym makijażu, wygląda nienaturalnie i na dużo starszą niż jest w rzeczywistości. Katniss wspomina potem, że jest mu wdzięczna za tą sugestię, ponieważ to dzięki niedoskonałościom ludzie ją rozpoznają.

Dalton przewodził ceremonii ślubnej Annie i Finnicka, która choć była podobna do tej z jego dystryktu, zawierała również elementy charakterystyczne dla Dystryktu Czwartego. Dalton był daltonistą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki