Fandom

Igrzyska Śmierci Wiki

Clove

268stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze136 Udostępnij
Clove
Tribute D2 female.jpg
Wiek 15 (film)
Zawód Trybut
Broń Noże
Losy Umiera
Wspomniana W Pierścieniu Ognia
Kosogłos
Grana przez Isabelle Fuhrman

Clovetrybutka z Dystryktu Drugiego, uczestniczka 74. edycji Głodowych Igrzysk. Należała do grupy zawodowców.

BiografiaEdytuj

74. Igrzyska GłodoweEdytuj

Parada TrybutówEdytuj

D2THG.png

Clove zaprezentowała się w stroju, który motyw został zaczerpnięty rzymskich zbroi. Był częściowo pokryty piórami, od ciemnego do jaśniejszego odcienia złotego. Na głowie miała hełm ze skrzydłami po bokach.

TreningEdytuj

Clove doskonale rzucała nożami, a dzięki swoim technikom nigdy nie chybiała.

Podczas treningów chwaliła się swoimi umiejętnościami, zawsze trafiała w sam środek tarczy. W czasie występu przed organizatorami najprawdopodobniej zaprezentowała umiejętności w posługiwaniu się nożem i otrzymała 10 punktów.

WywiadEdytuj

Wkolejcewywiad.jpeg

Clove miała na sobie długą, brzoskwiniową suknię. Została opisana jako arogancka, ale słodka.

IgrzyskaEdytuj

Clove biegła do Rogu Obfitości, by zebrać jak najlepsze rzeczy, w tym też to, co najbardziej było jej potrzebne do przetrwania − noże. Jedną z jej ofiar jest chłopak z Dystryktu Dziewiątego, w którego rzuciła nożem. Celowała także w Katniss, ale próba zabicia dziewczyny została udaremniona, gdyż ta zasłoniła się zdobytym plecakiem i uciekła do lasu. Zamordowała też chłopca z Dystryktu Siódmego.

Do sojuszu zawodowców dołączył Peeta, a potem chłopiec z Trójki.

W pierwszą noc wyruszyli na polowanie, spotykając w lesie trybutkę z Dystryktu Ósmego, rzut kamieniem od kryjówki Katniss.

Po pożarze lasu zagonili Katniss na drzewo, a po upadku Cato i nieudanym strzale Glimmer, za pomysłem Peety postanowili przeczekać.
Gdy spadło na nich gniazdo os gończych, Clove z Peetą, Marvelem i Cato pobiegli do jeziora.

Katniss i Rue obmyśliły plan,polegający na  wysadzieniu zapasów zawodowców. Kiedy zobaczyli dym, zgodnie z przewidywaniem Katniss i Rue pobiegli do lasu. Strzała Katniss uruchomiła miny i zniszczyła zapasy, przez co w napadzie wściekłości Cato skręcił kark chłopakowi z Trójki. Clove i Marvel uspokajali go, mówiąc, że ten, kto wysadził ich piramidę, zginął, a przez wybuch nie usłyszeli wystrzału z armaty.

UcztaEdytuj

Nozclovekatniss.gif
Cloveuczta.gif
W czasie uczty przy Rogu, kiedy Katniss zabierała plecak z lekarstwem dla Peety, Clove powaliła ją na ziemię. Katniss próbowała ugryźć jej rękę, ale ta szarpnęła ją za włosy.

Clove drażniła sie z nią, chcąc zapewnić jej powolną i bolesną śmierć. W końcu zdecydowała się na zaczęcie od ust, a Katniss napluła na nią, co doprowadziło ją do wściekłości.

ŚmierćEdytuj

640px-Thresh killing clove.png
Clovemierc.jpg

Martwa Clove.

W książce Thresh usłyszał o śmierci Rue i podniósł Clove z Katniss oskarżając ją o zabicie dziewczynki. Clove zaprzeczała, jednak Thresh jej nie uwierzył i znalazł kamień wielkości bochenka chleba i rozbił nim jej skroń. Umarła, zanim Cato zdążył dobiec do Rogu. Błagał ją, by go nie opuszczała.

W filmie rzucił nią w ściankę Rogu Obfitości. Zaczęła wzywać Catona, więc Thresh szarpnął ją silniej, powodując pękniecie czaszki i zerwanie rdzenia kręgowego. Umarła, mając otwarte oczy.

Katniss i Peeta odwiedzili Dystrykt Drugi podczas Tournee Zwycięzców, gdzie zobaczyli rodzinę Clove. Dla Katniss pojawienie się w dystrykcie było okropne, ponieważ Cato i Clove mieli szczególnie duże szanse na powrót.

Clove pojawiała się również w koszmarach Katniss.

RelacjeEdytuj

CatoEdytuj

Pochodzili z tego samego dystryktu. W książce oraz w filmie nie jest jasno pokazany związek między nimi, jednak gdy dziewczyna umiera, ten przybiega do niej i błaga, aby go nie opuszczała. Prawdopodobnie przyjaźnili się przed igrzyskami. Jeszcze jedną rzeczą wskazującą na to jest fakt, że chłopak zgodził się „oddać” Katniss w ręce Clove, mimo że wiele razy podkreślał, że sam zamierza się z nią rozprawić. Wyraźnie pokazuje to, jak bardzo Cato cenił swoją partnerkę z dystryktu.

GlimmerEdytuj

Na arenie trybutki zachowywały się względem siebie bardzo przyjacielsko. Wskazuje na to scena, gdy razem śmieją i siedzą przy ognisku. Prawdopodobnie podczas igrzysk połączyła je chwilowa sympatia, jednak gdy na zawodowców zostaje strącone gniazdo os, Clove zostawia Glimmer na pastwę owadów.

KatnissEdytuj

Clove zazdrościła zdobycia wysokiego wyniku Katniss i nienawidziła ją za to.

WyglądEdytuj

Jak większość zawodowców, Clove była silna i krzepka, mimo że mniejsza od pozostałych. Miała ciemne włosy, zwykle związane w wysoki kucyk (jej zmiech miał brązowe futro), jasnozielone oczy oraz piegi.

CharakterEdytuj

Clove była sadystyczna, arogancka i silna. Czuła silną nienawiść do Katniss ze względu na jej wyższy wynik (11), a kiedy ją złapała, powiedziała, że chce aby jej śmierć była powolna i bolesna. Była na tyle sprytna, żeby uciec do jeziora przed osami gończymi i instynktowna, by wrócić do Rogu zamiast gonić Katniss w czasie rzezi.

OfiaryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Na wygranie igrzysk miała szansę 5-1.
  • Lubiła polować − na innych trybutów − nocą.
  • Pod kurtką nosiła kolekcję noży.
  • Nikogo nie zabiła po rzezi pod Rogiem Obfitości.
  • Żadna inna dziewczyna mająca sojusz z zawodowcami nie otrzymała tak wysokiej oceny.
  • Jeden z obrazów Peety przedstawia Clove układającą noże pod kurtką.
  • Jej fryzura na arenie była inspirowana fryzurami złych dziewczyn z anime (japońskich animacji).
  • Po polsku jej imię znaczy ząbek (czosnku) lub goździk.
  • Aktorka użyczająca twarzy Clove ważyła w trakcie filmu 45 kg.
  • Prawdopodobne nazwisko Clove to Allison (lub Allyson).
  • W wyniku zmiany zasad ona i Cato jako jedyni(obok Katniss i Peety) mogli zostać zwycięzcami jako para, z tego samego dystryktu.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki