Fandom

Igrzyska Śmierci Wiki

Cinna

268stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze61 Udostępnij
Cinna
Cinna. W Pierścieniu Ognia.jpg
Zawód Stylista
Miejsce zamieszkania Kapitol
Losy Umiera
W Pierścieniu Ognia
Wspominany Kosogłos
Grany przez Lenny Kravitz
Osobiście staram się zawsze przekuwać emocje na pracę, bo w ten sposób nie krzywdzę nikogo, oprócz siebie.

—Cinna do Katniss, W Pierścieniu Ognia

Cinna − osobisty stylista Katniss Everdeen podczas 74. i 75. Igrzysk Głodowych.

Cinna zajmował się tworzeniem strojów, w których Katniss występowała publicznie. Ubrania przez niego zaprojektowane nosiła między innymi na Paradzie Trybutów, w wywiadach, po zakończeniu Igrzysk, a także podczas Tournée Zwycięzców. Zaprojektował on też suknie na ślub z Peetą. Pierwszym strojem jaki dla niej stworzył był płonący syntetycznym ogniem kostium na Paradę.

BiografiaEdytuj

Niewiele wiadomo o początkach Cinny jako stylisty. Jego rola jako podwójnego agenta sugeruje, że był zaufanym członkiem Dystryktu Trzynastego, który starał się obalić Kapitol.

Igrzyska ŚmierciEdytuj

Cinna podczas Parady trybutów Igrzyska Śmierci.jpg
74. edycja igrzysk to pierwszy rok Cinny jako stylisty. Podobnie jak większość nowicjuszy, miał zostać przydzielony do gorszego dystryktu jakim typu Dwunastki, o który sam poprosił. Podczas Parady Trybutów przygotował dla Katniss czarny kostium, taki sam jaki nosił Peeta. Chcąc by ją zapamiętano, nałożył jej lekki makijaż i podpalił ich peleryny. Zachęcił ich także, by złapali się za ręce, żeby wzmocnili swoją więź. Zadziwił publikę dzięki zapierającej dech w piersiach stylizacji, tym samym wykreował Katniss na Igrającą z ogniem (ang. Girl on fire). Podczas przygotowania do wywiadu podpowiedział Katniss, by była po prostu sobą.
640px-Cinnahaymitchpeeta.jpg
W czasie wywiadu z Caesarem, przy obrocie, sukienka Katniss wydawała się płonąć, dzięki czemu była niezapomniana i nie do odparcia. Przed wyjściem na arenę, Cinna pomógł Katniss włożyć kurtkę i próbował ją pocieszyć. Przypiął jej broszkę z kosogłosem i powiedział, że gdyby mógł, stawiałby na nią.

Po wspólnym zwycięstwie Katniss i Peety, stylista przygotował ją do wywiadu. Ubrał ją w jasnożółtą sukienkę i upiększył lekkim makijażem, wiedząc, że ma wyglądać dziewczęco, delikatnie i niewinnie, tak, aby wściekłość Kapitolu zmalała. Pożegnał się z obojgiem trybutów przed ich powrotem do Dwunastki.

Cinnaandkatniss.png

Spotkanie Cinny i Katniss podczas Tournee Zwycięzców.

Cinna utrzymywał relacje z Katniss telefonicznie. Ponieważ musiała mieć hobby, a nie wiedziała co wybrać,  zaproponował jej, aby wybrała projektowanie ubrań, dzięki czemu będą mieli ze sobą kontakt.

Mężczyzna projektował wszystkie jej stroje podczas Tournee i suknie ślubne. Gdy okazało się, że podczas Ćwierćwiecza zwycięzcy wracają na arenę, wraz z Portią godzinami wpatrywał się w ogień, by Katniss i Peeta mieli ponownie wielkie wejście; jej suknia biła żarem spalającego się węgla. Nałożył jej ostry makijaż i poinstruował ją, aby nie machała; była znudzona i obojętna, jakby to było poniżej ich godności.

Nie miał szansy zaprojektowania stroju na wywiad, gdyż prezydent Snow uparł się, by Katniss nosiła suknię ślubną, którą opisała jako ciężką. W czasie obrotów strój z białego jedwabiu został pochłonięty przez ogień, a gdy płomienie doszczętnie go spaliły, ukazała się inna suknia, stworzona według tego samego projektu. Kreacja była czarna jak węgiel i pokryta piórami tego samego koloru, wyjątkiem były białe plamy na rękawach, które do złudzenia przypominały skrzydła. Katniss obawiała się o jego bezpieczeństwo, ponieważ Snow mógł nie być z tego zadowolony.
Cinnapinsthemockingjaypin.png

Cinna przypinający Katniss broszkę przed areną

Przed arenę Cinna zapiął Katniss broszkę z kosogłosem. Po pożegnaniu został skatowany przez Strażników Pokoju i został zamordowany podczas przesłuchania.

KosogłosEdytuj

Cinna zaprojektował dla Katniss mundur, rysując go w tajemnicy kilka tygodni przed 75. Głodowymi Igrzyskami, wiedząc, że rozpoczyna się rebelia. Jego ostatnia wiadomość dla Katniss była w szkicowniku, a brzmiała, że nadal na nią stawia. Katnis uświadomiła sobie, że Cinna był rebeliantem i chce, żeby to ona była symbolem. Strój Kosogłosa był dopracowany w najmniejszych szczegółach; miał kieszonkę, w której znajdowała się fiolka z trucizną. Dziewczyna mogła wyjąć ją zębami.

RelacjeEdytuj

Cinna był przyjacielem Katniss. Dogadywali się już od początku i Katniss bardzo poruszyła jego śmierć...

KatnissEdytuj

Cinna od początku lubił Katniss z wzajemnością. Chciał zostać jej stylistą od chwili, gdy zobaczył jak zgłasza się na trybuta za swoja siostrę. To on zawsze tworzył dla niej cudowne i oszałamiające kostiumy. Wykreował ją na dziewczynę igrającą z ogniem. Sam jako stylista nie mógł obstawiać, ale zawsze mówił, że gdyby mógł, to postawiłby na Katniss. Mocno wierzył w jej zwycięstwo. Podczas wywiadu w czasie 75. Igrzysk, przemienił Katniss w Kosogłosa, ptaka, który widniał na broszce od Madge i stał się symbolem rebelii. Tym samym naraził się władzy, w wyniku czego zginął

Portia Edytuj

Prawdopodobnie się lubili, razem projektowali stroje dla trybutów, na temat których prowadzili długie rozmowy.

CiekawostkiEdytuj

  • Był ostatnią osobą, którą Katniss widziała za każdym razem, gdy wychodziła na arenę. 

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki