Fandom

Igrzyska Śmierci Wiki

Beetee Latier

268stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze35 Udostępnij
Beetee Latier
Beetee Ćwierćwiecze.jpg
Wiek 50
Zawód Mentor
trybut
konstruktor
Broń Drut
technologia
Losy Żyje
Występuje W Pierścieniu Ognia
Kosogłos
Grany przez Jeffrey Wright

Beetee "Wolt" Lati​er − zwycięzca nieznanych Głodowych Igrzysk, uczestnik III Ćwierćwiecza Poskromienia i jednocześnie jedna z sześciu osób, które je przeżyły. Beetee jest ekspertem od spraw elektroniki, okablowania i technologii. Bliski śmierci podczas Poskromienia, kiedy jego pułapka z drutu niemal zabiła jego i Katniss Everdeen.

Jednym z jego najciekawszych wynalazków jest malutki mikroprocesor, który przechowuje wiele godzin muzyki, a można ukryć go w płatku brokatu. Wynalazek ten jest bardzo lubiany przez mieszkańców Kapitolu.

BiografiaEdytuj

Beetee jest triumfatorem nieokreślonych igrzysk. Udało mu się zabrać zestaw elektroniczny spod Rogu Obfitości, co pozwoliło mu na wykonanie pułapki, która zabiła jednocześnie sześciu trybutów, czyniąc go zwycięzcą.

Beetee wiress reaping.png

Beete został wylosowany do Ćwierćwiecza razem ze swoją przyjaciółką Wiress. Podczas Parady Trybutów miał na sobie strój wysadzany żarówkami, dla którego, jak zauważyła Katniss, inspiracją do ich stworzenia był jej kostium sprzed roku.

Przed igrzyskami był nieśmiały i łatwo się rozpraszał, zachowując się trochę nerwowo − często podnosił okulary z oczu i spogląda spod szkieł. Miał w zwyczaju kończyć zdania po Wiress, ponieważ dobrze się rozumieli. Pozostali zwycięzcy nadali mu przydomek Wolt, ponieważ miał dużą wiedzę o energii elektrycznej.

405px-Beeteehge.jpg

Beete zauważa pole elektromagnetyczne podczas rozmowy z Katniss

Podczas rozmowy z Caesarem Flickermanen, Beetee zakwestionował legalność Ćwierćwiecza w jego nerwowy sposób i zastanawiał się, czy zostało to w pełni zbadane przez ekspertów. On, wraz ze wszystkimi innymi zwycięzcami, trzymał się za ręce na znak solidarności i buntu na zakończenie wywiadu.

Próbując zdobyć zwój drutu podczas rzezi, zarobił poważne obrażenie nożem w plecy.

Wraz z Johanną i Wiress doświadczył deszczu krwi przebywając w środku dżungli. Kiedy znaleźli Katniss, Peetę i Finnicka, pomogli mu zmyć krew i opatrzyli ranę. Gdy Wiress została zabita przez Glossa, prawie stracił drut przez okręcenie Rogu wokół własnej osi przez organizatorów. Wyjaśnił swój plan zabicia Brutusa i Enobarii za pomocą drutu, po czym wysłał Johannę i Katniss aby go przeciągnęły przez dżunglę, podczas gdy on przygotowywał fałszywe drzewo do zniszczenia areny. Został zraniony przez Enobarię, jednak Finnick ruszył za nią, a Katniss skończyła za niego misję.

Beetee po Igrzyskach Poskromienia.png

Beetee w poduszkowcu.

Beetee wraz z Odairem oraz panną Everdeen zostali uratowani przez Plutarcha Heavensbee i przewiezieni do Dystryktu Trzynastego, a pozostali triumfatorzy zostali zakładnikami Kapitolu. Dzięki lekarzom z Trzynastki udało mu się przeżyć.

KosogłosEdytuj

Coinplutarchbeetee.jpg

Coin, Plutarch i Beetee.

W Trzynastce Beetee z początku był hospitalizowany, ale gdy tylko udało mu się samodzielnie usiąść, został przeniesiony do wydziału doskonalenia broni, gdzie spędzał większość swojego czasu. Stworzył dla Katniss łuk, który uaktywniał się tylko na dźwięk jej głosu i nowy trójząb dla Finnicka. Poruszał się na wózku inwalidzkim, co pomogło mu szybciej się przemieszczać.

Lubił spędzać czas z Gale'm, gdyż rozmawiał o pułapkach i broniach, wymyślając coraz brutalniejsze sposoby zabijania, jak bomby z opóźnionym zapłonem. Zaczął włamywać się do kapitolińskich audycji, gdzie chciał wcisnąć propagity. Kiedy Katniss go odwiedziła, była w szoku, gdy zobaczyła jak pracują nad nową, okrutną bronią, które mogłyby zranić niewinnych ludzi. Podczas przebywania w Dystrykcie Drugim grupa starała się wymyślić plan ataku na Orzech, który da im kontrolę nad Dwójką. Gale zasugerował, aby wysadzić wnętrze góry, co zdenerwowało Katniss, ponieważ zabiłby również niewinnych ludzi. Beetee poparł plan, nazywając go genialnym, co jeszcze bardziej zirytowało Katniss.

Podczas ostatecznej bitwy w Kapitolu bomby Beetee'go i Gale'a  zabiły kapitolińskie dzieci i medyków z Trzynastki, w tym Prim. Po zwycięstwie rebeliantów, Beetee wrócił do Dystryktu Trzeciego.

RelacjeEdytuj

WiressEdytuj

Beetee na pewno był starszy niż Wiress, co sugeruje, że mógł być jej mentorem. Jego zdolność kończenia za nią zdań wskazuje, że byli dobrymi przyjaciółmi. Nie opuszczała jego boku na arenie i był przygnębiony, gdy umarła.

Gale HawthorneEdytuj

Beetee i Gale spędzali sporo czasu pracując nad bronią. Mieli podobne poglądy na temat wojny i często spędzali czas pracując nad nowymi rodzajami pułapek.

Katniss EverdeenEdytuj

Beetee był człowiekiem, któremu Katniss ufała najbardziej podczas Ćwierćwiecza. Kiedy zaczął pracować z Gale'em nad bronią, zaczęła tracić do niego zaufanie, gdyż pomagał zabijać nie tylko przeciwników, ale i niewinnych ludzi.

WyglądEdytuj

Beete wpo pl.jpg
W książce Beetee ma bladą skórę, czarne włosy i źle dopasowane okulary. Kiedy mówi o sprawach innych niż o technologii, jest nerwowy i niespokojny.

CharakterEdytuj

Beetee jest inteligentny, a jego największą bronią jest wiedza o energii elektrycznej. Katniss Everdeen w pełni mu zaufała podczas Igrzysk Ćwierćwiecza.

CiekawostkiEdytuj

  • Prawdopodobnie jest dalekowidzem.
  • Jest jedynym zwycięzcą, który nosi okulary.
  • W książce Beetee, Wiress i chłopak z Trojki są opisani jako bladzi. Jest to prawdopodobnie cecha mieszkańców Dystryktu Trzeciego.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Beetee Latier

  • Pytanko

    13 wiadomości
    • BlueCatt2012 napisał(a):Kamilb napisał(a):A ja zawsze myślałem (najwyraźniej mylnie), że to małżeństwo, tak jak Gloss i Cashmere :DGl...
    • Kamilb napisał(a):BlueCatt2012 napisał(a):Kamilb napisał(a):A ja zawsze myślałem (najwyraźniej mylnie), że to małżeństwo, tak jak Gl...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki