Fandom

Igrzyska Śmierci Wiki

Awoks

268stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij

Awoks (ang. Avox) — miano określające niemego służącego, którego można spotkać jedynie w Kapitolu.

PochodzenieEdytuj

Awoksem może być zarówno dziewczyną, jak i chłopak. Najczęściej spotyka się awoksów w młodym wieku, można ich rozpoznać po białym stroju. Awoksem staje się ten, który popełni przestępstwo przeciw władzy, osobie takiej w specjalny sposób kaleczy się (lub nawet ucina) język, tak żeby nigdy już nie mogła mówić.

Zadania awoksówEdytuj

Awoksi mają za zadanie głównie obsługiwać trybutów podczas posiłków, ale mogą także usługiwać im przy innych czynnościach, jak np. sprzątanie. Niektórzy z nich, tak jak np. Pollux, pracują w sieci kapitolińskich kanałów. Nie wiadomo, czy posiadają jakieś inne obowiązki, ani czym zajmują się na co dzień.

Relacje awoksów z innymi ludźmiEdytuj

Awoksi są karani za nawiązywanie bliższych relacji z kimkolwiek, a zwracać się do nich można jedynie wydając im polecenie. Mimo to rudowłosa obdarza Katniss Everdeen przyjacielskim uściskiem tuż po jej zwycięstwie w Igrzyskach.

Znani awoksiEdytuj

Lavinia Ordon − dziewczyna o płomiennych włosach. Katniss i Gale widzieli ją w lesie razem z chłopakiem, którego zaraz potem zabito. Lavinia wykrzykiwała z rozpaczą jego imię, po czym nadleciał poduszkowiec, zabrał dziewczynę do Kapitolu i tam uczyniono ją awoksą. Z początku rudowłosa wydaje się chować urazę do głównej bohaterki, za to, że jej wtedy nie pomogła, potem jednak okazuje się, że nie ma jej tego za złe, bo prawdopodobnie, gdyby Katniss udzieliła jej wsparcia, z niej także uczyniono by awoksę.

Darius − podobnie jak rudowłosa posiada włosy o płomiennym kolorze. Niegdyś był Strażnikiem Pokoju w Dwunastym Dystrykcie, częstym bywalcem Ćwieka i dobrym znajomym Katniss. Był zawsze dla wszystkich miły i miał niezwykłą pogodę ducha. Podczas, gdy nowy główny strażnik zaczął się znęcać nad Galem, Darius postanowił skrócić cierpienie chłopaka i nakazał przełożonemu przestać. Ten uderzył go trzonkiem bata w głowę i pozbawił przytomności. Później okazało się, że za sprzeciw wobec przywódcy Darius został awoksem.

Pollux − awoks, kamerzysta z Drużyny Gwiazd. Wcześniej pracował w kapitolińskich kanałach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki