FANDOM

Alma Coin
Alma Coin
Wiek 50
Zawód Prezydent
Status Martwa
Występuje Kosogłos
Aktor Julianne Moore

Alma Coin prezydent Dystryktu Trzynastego, pierwszy raz występuje w Kosogłosie. Liderka rebeliantów przeciw Kapitolowi.

BiografiaEdytuj

ŚmierćEdytuj

Martwa Coin
Podczas egzekucji Snowa, Katniss przypomniała sobie rozmowę z nim i w końcu zrozumiała, że to Coin stoi za śmiercią Prim, ponieważ zesłała bomby, które miały najpierw zabić cele, a potem sanitariuszy opatrujących rannych. Była to jej taktyka − chciała ona przekonać wszystkich, że Snow nie przejmuje się losem dzieci i tym samym sprawić, że Strażnicy Pokoju zwrócą się przeciwko niemu, a rebelianci będą mogli bez przeszkód go zabić. Katniss pojmuje to w momencie, kiedy przypomina sobie, że Gale proponował taką broń Beetee'mu. Zamiast zastrzelenia Snowa, ku zdziwieniu wszystkich, zabija Coin, która spadła wtedy z balkonu.

CharakterEdytuj

Mimo że ona i Katniss były po tej samej stronie, nie darzyły się sympatią. Niechęć Katniss była zapewne spowodowana bezwzględnością w działaniach, które miały doprowadzić Coin do władzy. Kiedy Katniss spełniła zadanie Kosogłosa, Alma pozwoliłaby jej umrzeć aby dziewczyna nie przeszkodziła jej w przejęciu kontroli nad Kapitolem. Żądza władzy u prezydent Coin jest tak wielka, że zabiła kapitolińskie dzieci, które tworzyły żywy mur wokół rezydencji prezydenta Snowa, a także sanitariuszy z Trzynastki − w tym Prim, w dodatku prawie doprowadziła do śmierci Katniss. Zdaniem prezydenta Snowa jej plan polegał na czekaniu, aż Kapitol i rebelianci powybijają się nawzajem i przejęciu władzy w zniszczonym państwie.

RelacjeEdytuj

Katniss Everdeen Edytuj

Coin nie lubi Katniss i otwarcie to pokazuje. To przez z nią zginęła młodsza siostra dziewczyny - Prim. Katniss nie zgadzała się z nią w sprawie szybkiego zakończenia wojny, co zostało odebrane jako zdrada. Alma pozwoliłaby umrzeć Katniss, aby dziewczyna nie zaszkodziła jej w przejęciu władzy nad Kapitolem.

CiekawostkiEdytuj

  • Straciła rodzinę córkę i męża podczas epidemii ospy w Trzynastce, o czym dowiadujemy się w Kosogłosie.
  • Coin z ang. w przetłumaczeniu na polski oznacza monetę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki