Fandom

Igrzyska Śmierci Wiki

Alma Coin

268stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze95 Udostępnij
Alma Coin
Alma Coin.png
Wiek 50
Zawód Prezydent
Status Martwa
Występuje Kosogłos
Aktor Julianne Moore

Alma Coin prezydent Dystryktu Trzynastego, pierwszy raz występuje w Kosogłosie. Liderka rebeliantów przeciw Kapitolowi.

BiografiaEdytuj

ŚmierćEdytuj

Martwa Coin.png
Podczas egzekucji Snowa, Katniss przypomniała sobie rozmowę z nim i w końcu zrozumiała, że to Coin stoi za śmiercią Prim, ponieważ zesłała bomby, które miały najpierw zabić cele, a potem sanitariuszy opatrujących rannych. Była to jej taktyka − chciała ona przekonać wszystkich, że Snow nie przejmuje się losem dzieci i tym samym sprawić, że Strażnicy Pokoju zwrócą się przeciwko niemu, a rebelianci będą mogli bez przeszkód go zabić. Katniss pojmuje to w momencie, kiedy przypomina sobie, że Gale proponował taką broń Beetee'mu. Zamiast zastrzelenia Snowa, ku zdziwieniu wszystkich, zabija Coin, która spadła wtedy z balkonu.

CharakterEdytuj

Mimo że ona i Katniss były po tej samej stronie, nie darzyły się sympatią. Niechęć Katniss była zapewne spowodowana bezwzględnością w działaniach, które miały doprowadzić Coin do władzy. Kiedy Katniss spełniła zadanie Kosogłosa, Alma pozwoliłaby jej umrzeć aby dziewczyna nie przeszkodziła jej w przejęciu kontroli nad Kapitolem. Żądza władzy u prezydent Coin jest tak wielka, że zabiła kapitolińskie dzieci, które tworzyły żywy mur wokół rezydencji prezydenta Snowa, a także sanitariuszy z Trzynastki − w tym Prim, w dodatku prawie doprowadziła do śmierci Katniss. Zdaniem prezydenta Snowa jej plan polegał na czekaniu, aż Kapitol i rebelianci powybijają się nawzajem i przejęciu władzy w zniszczonym państwie.

RelacjeEdytuj

Katniss Everdeen Edytuj

Coin nie lubi Katniss i otwarcie to pokazuje. To przez z nią zginęła młodsza siostra dziewczyny - Prim. Katniss nie zgadzała się z nią w sprawie szybkiego zakończenia wojny, co zostało odebrane jako zdrada. Alma pozwoliłaby umrzeć Katniss, aby dziewczyna nie zaszkodziła jej w przejęciu władzy nad Kapitolem.

CiekawostkiEdytuj

  • Straciła rodzinę córkę i męża podczas epidemii ospy w Trzynastce, o czym dowiadujemy się w Kosogłosie.
  • Coin z ang. w przetłumaczeniu na polski oznacza monetę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki