Fandom

Igrzyska Śmierci Wiki

Łykołak

268stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij
Łykołak
F.png
Łykołak
Zastosowanie Zjedzenie
Efekt Śmierć
Czas Minuta
Zastosowali: Liszka (igrzyska Śmierci)

Katniss Everdeen i Peeta Mellark (prawie) (Igrzyska Śmierci) Seneca Crane (Igrzyska Śmierci film)

Łykołak − gatunek trujących jagód, nazwanych tak przez Katniss oraz jej ojca. Owoce te zabijały błyskawicznie (po ok. minucie), zanim jeszcze zdołały dotrzeć do żołądka, a połknięcie chociaż jednej kończyło się śmiercią.

Igrzyska ŚmierciEdytuj

Śmierć Liszki. Igrzyska Śmierci.png

W czasie trwania Głodowych Igrzysk, kiedy Peeta i Katniss wybrali się na wspólne łowy, chłopak o mały włos nie spożył jagód łykołaka. Zbierał je do torby pewien, że są jadalne. Obserwując go, Liszka uznała, iż chłopak wie, co robi i zatruła się owocami, natychmiast umierając.
Po ogłoszeniu, że zwycięzcą może być jeden trybut, a nie dwoje, jeśli są z tego samego dystryktu, Katniss z Peetą próbowali  popełnić samobójstwo, połykając je. Ostatecznie organizatorzy zezwolili na dwójkę zwycięzców.  

KosogłosEdytuj

Katniss i Peeta podczas próby samobójczej.png

Katniss i Peeta chcący zjeść jagody

W Trzynastce opracowana została specjalna trucizna dla rebeliantów, dzięki której mogli popełnić samobójstwo, gdyby trafili w ręce kapitolińskich żołnierzy. Rebelianci nie mogli sobie bowiem pozwolić na to, żeby ktokolwiek z nich trafił do niewoli. Niewielką pastylkę nazwano łykołakiem na cześć owych owoców. Po jej zażyciu następuje całkowicie bezbolesna śmierć.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki