FANDOM

Łuk Kosogłosa
Plakat z Katniss do Kosogłosa
Katniss z kołczanem na plecach i łukiem w ręku
Rodzaj Broń dystansowa
Pociski Strzały klasyczne
zapalające
wybuchające
Właściciel Katniss Everdeen (jako Kosogłos)
Twórca Beetee Latier
Pojawia się Kosogłos (książka)

Kosogłos (film)

Ofiary Alma Coin
Strażnicy Pokoju
Zmiechy
Kapitolinka

Łuk Kosogłosa − broń zaprojektowana przez Beetee'ego, stworzona dla Katniss Everdeen w roli Kosogłosa. Łuk pasuje do stroju Kosogłosa zaprojektowanego przez Cinnę.

Budowa Edytuj

Łuk Edytuj

Ma prosty, klasyczny wygląd i jest czarny. Mimo banalnego wyglądu jest "przyjacielem" Katniss, gdyż jest jej posłuszny − włącza się tylko na dźwięk jej głosu i rozumie podstawowe komendy takie jak dobranoc, która wyłącza jego funkcje bojowe.

StrzałyEdytuj

Strzalykatniss

Białe - zwykłe, żółte - zapalające, czerwone - wybuchowe.

Strzały dzielą się na trzy rodzaje:
  • zwykłe (oznaczone kolorem białym)
  • zapalające (żółte)
  • wybuchające (czerwone)

Strzały zostały wielokrotnie używane m.in. podczas bombardowania szpitala w Dystrykcie Ósmym, czy podczas misji Drużyny Gwiazd, zwanych przez Katniss 76 Głodowymi Igrzyskami.

Historia Edytuj

Kosogłos Edytuj

Gdy Katniss została uratowana podczas III Ćwierćwiecza poskromienia, dowiedziała się o istnieniu grupy rebeliantów i fakcie, iż to ona ma stanąć na ich czele jako Kogosłos. Została wyposażona w strój Cinny, upodabniający ją do ptaka, oraz elegancji, wielofunkcyjny łuk, stworzony przez Beetee'ego. Dziewczyna wraz ze swoim przyjacielem Gale'em przetestowali łuk w zbrojowni Dystryktu Trzynastego.

Łuk towarzyszył Katniss przez całą Rebelię i był jej podstawową bronią. Po zakończeniu wojny i powrocie dziewczyny do rodzinnego dystryktu, łuk pozostał w Trzynastce, zaś Katniss powróciła do broni swego ojca.

Ofiary Edytuj

Łuk wielokrotnie umożliwił Katniss eliminację wrogów. Podczas ataku na szpital w Dystrykcie Ósmym, Katniss uszkodziła i zestrzeliła poduszkowiec Kapitolu. W czasie oblężenia Orzecha w Dystrykcie Drugim, broń zabiła wielu Strażników Pokoju. W trakcie misji Drużyny 451, Katniss broniła się przed jaszczurowatymi zmiechami, a po wyjściu z podziemi zastrzeliła Kapitolinkę w jej własnym mieszkaniu. Na koniec wojny ostatnią, symboliczną strzałą miała zabić prezydenta Snowa, jednak pod wpływem emocji skierowała łuk w inną stronę i zabiła prezydent Coin.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki