Wikia

Igrzyska Śmierci Wiki

Ćwierćwiecze Poskromienia

Komentarze7
189stron na
tej wiki

Ćwierćwiecze przypada co 25 lat Igrzysk. Polegają na nowych zasadach, innej liczbie trybutów.

1 Ćwierćwiecze PoskromieniaEdytuj

Pierwsze ćwierćwiecze poskromienia polegało na tym, iż mieszkańcy dystryktów musieli głosować, kto pojedzie na Igrzyska. Zwycięzca nie jest znany.

2 Ćwierćwiecze PoskromieniaEdytuj

Drugie Ćwierćwiecze Poskromienia miało takie same zasady jak normalne Głodowe Igrzyska, tyle że liczba trybutów została podwojona.

"Dla uczczenia drugiego dwudziestopięciolecia Poskromienia liczba trybutów w turnieju zostanie podwojona"

"W tych Igrzyskach udział bierze Haymitch oraz Maysilee (pozostałej 2 nie poznajemy). Na tych Igrzyskach jest najpiękniejsza arena, ale za to najbardziej zabójcza. Złoty Róg Obfitości leży pośrodku łąki upstrzonej plamami kwiatów, na lazurowym niebie wiszą puszyste chmury, w przestworzach śpiewają ptaki. Niektórzy zawodnicy pociągają nosami, więc nietrudno domyślić się, że ich nozdrza wypełnia fantastyczna woń. Z jednej strony łąka jest ograniczona lasem, a z drugiej górą o zaśnieżonym szczycie. Piękno areny rozprasza wielu trybutów, więc gdy rozbrzmiewa gong wyglądają jakby usiłowali przebudzić się ze snu. Pierwszego dnia ginie 18 trybutów. Staje się jasne, że wszystko w tym raju jest śmiertelnie trujące. Ludzie umierają po zjedzeniu owoców, wypiciu wody, powąchaniu kwiatka. Po rozpoczęciu Igrzysk formuje się 10 osobowa grupka zawodowców, którzy szczęśliwie szukają swoich nowych ofiar. Tymczasem Haymitch ma kłopoty w lesie, gdzie złociste wiewiórki okazują się drapieżnikami, użądlenia motyli wywołują ból, a nawet śmierć. Mimo przeciwności, Haymitch podąża dalej i jak najdalej od ośnieżonej góry. Maysilee Donner okazuje się bardzo pomysłowa jak na dziewczynę, która opuszcza Róg Obfitości z małym plecakiem; znajduje w nim rurkę ze strzałkami, które zanurza w trujących substancjach i dzięki temu łatwo pozbywa się atakujących ją trybutów. Po upływie zaledwie 4 dni góra zamienia się w wulkan, pluje płynnym ogniem, co jest bardzo niebezpieczne. Zostaje tylko 13 zawodników, w tym Haymitch i Maysilee. Dziewczyna ratuje Haymichowi życie i postanawiają zawrzeć sojusz, czyli jeden z takich paktów, które trzeba zerwać jeżeli ma się zamiar wrócić do domu. Chłopak planuje dojść na skraj areny , po dojściu tam z inicjatywy dziewczyny rozwiązują sojusz. Haymich, kopiąc kamienie odkrywa, że na dnie urwiska znajduje się pole siłowe, odbijające wszystko, co tam wpadnie. Maysilee umiera chwile później, zaatakowana przez stado cukierkowo różowych ptaszków, które przeszywają jej szyje. W pewnej chwili zostaje tylko Haymitch i dziewczyna z 1 dystryktu. Ostateczne starcie jest wyjątkowo krwawe, w pewnej chwili trybut z 12 traci broń i ucieka przez las, przeciwniczka goni go z siekierą. Na brzegu urwiska rzuca ją w głowę Haymicha, lecz nie trafia. Ma nadzieję, że Abernathy, który już zaczyna wić się w agonii, umrze pierwszy, lecz siekiera odbija się od pola siłowego na dnie urwiska, i wraca, wbijając się w głowę trybutki z 1. Huczy armatni wystrzał, zabierają zwłoki, a fanfary ogłaszają zwycięstwo Haymitcha."

3 Ćwierćwiecze PoskromieniaEdytuj

3 Ćwierćwiecze Poskromienia również polega na tych samych zasadach, co normalne Głodowe Igrzyska, wyjątkiem są uczestnicy.

„W siedemdziesiątą piątą rocznicę, dla przypomnienia buntownikom, że nawet najsilniejsi z nich nie mogą pokonać potęgi Kapitolu, trybuci obojga płci zostaną wylosowani z puli dotychczasowych zwycięzców w dystryktach"

Do 75 Igrzysk głodowych uhonorowano 75 zwycięzców (podczas 74 uhonorowano dwóch trybutów), z czego 59 wciąż żyło. W większości przyjeżdżali co roku do Kapitolu i byli ze sobą zaprzyjaźnieni.

W Dystrykcie 1 zostaje wylosowane rodzeństwo Gloss i Cashmere, triumfatorzy w dwóch następujących po sobie Igrzyskach.

W Dystrykcie 2 - Enobaria, znana z ostrych zębów i Brutus, który zgłasza sie sam na ochotnika.

W Dystrykcie 3 - Wiress, zwana Pokręt i Beetee Latir (pseudonim Wolt), oboje drobni i inteligentni.

W Dystrykcie 4 - Finnick Odair, jeden z najmłodszych triumfatorów i Annie Cresta, zastąpiona przez starą Mags.

W Dystrykcie 6 - nieznani z imion morfaliniści, lubiący malować.

W Dystrykcie 7 - Johanna Mason, jedyna żywa triumfatorka i Blight.

W Dystrykcie 8 - Cecelia, matka 3 dzieci i Woof, staruszek o uszkodzonym słuchu.

W Dystrykcie 11 - Chaff, przyjaciel Haymicha i Seeder, silna kobieta koło 60.

W Dystrykcie 12 - Katniss Everdeen, jedyna żywa triumfatorka i Haymitch Abernathy, zastapiony przez Peetę Mellarka.

Nie wiemy nic  o trybutach z 5, 9 i 10.

Komentatorzy nazywają 3 Ćwierćwiecze 'najlepszymi Głodowymi Igrzyskami  w historii!'

Arena jest niewielka,okrągła, porośnięta dżunglą, z okrągłym jeziorem na środku i wyspą, na której znajduje się Róg Obfitości, napełniony jedynie bronią. Jest zbudowana na zasadzie zegara, co godzinę włączają się inne pułapki w kolejnych segmentach.

001~160

Więcej od Wikii

Losowa wiki