FANDOM

Ćwierćwiecze Poskromienia − rocznicowy turniej organizowany co dwadzieścia pięć lat. Jest to impreza o wyjątkowej oprawie, która ma odświeżyć pamięć o tych, którzy zginęli w wyniku rebelii dystryktów.

Ćwierćwiecza PoskromieniaEdytuj

Pierwsze Ćwierćwiecze PoskromieniaEdytuj

Dla przypomnienia rebeliantom, że ich dzieci umierały, bo rodzice postanowili zapoczątkować falę przemocy, przy okazji dwudziestej piątej rocznicy każdy dystrykt otrzymał nakaz zorganizowania powszechnych wyborów trybutów, aby reprezentowali swoje rodzinne strony.

Nie wiadomo nic o trybutach z tego Ćwierćwiecza. Jak zauważył Peeta, prawdopodobnie zwycięzca turnieju nie żył w czasie rozgrywania 75. Igrzysk.

Drugie Ćwierćwiecze PoskromieniaEdytuj

Pięćdziesiąta rocznica przypominała, że dwóch rebeliantów musiało zginąć za każdego zabitego obywatela Kapitolu. Dlatego każdy dystrykt musiał przysłać dwa razy więcej trybutów niż zwykle.

Drugie Ćwierćwiecze Poskromienia zwyciężył trybutDystryktu 12Haymitch Abernathy. W decydującym starciu wygrał z dziewczyną z Jedynki, która rzuciła toporkiem w pole siłowe, co spowodowało, że broń odbiła się od niego i trafiła dziewczynę w głowę.

Trzecie Ćwierćwiecze PoskromieniaEdytuj

W siedemdziesiątą piątą rocznicę, dla przypomnienia buntownikom, że nawet najsilniejsi z nich nie mogą pokonać potęgi Kapitolu, trybuci obojga płci zostaną wylosowani z puli, dotychczasowych zwycięzców w dystryktach.

To właśnie podczas tego Ćwierćwiecza zostaje wylosowana Katniss i Haymitch, ale zostaje on zastąpiony przez Peete. I tym oto sposobem para kochanków znowu trafia na arenę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki